LPP wesprze pracowników w Bangladeszu

Salon Cropp

Salon Cropp

LPP przystąpiło do porozumienia na rzecz poprawy warunków pracy i bezpieczeństwa – Accord on Fire and Building Safety in Bangladesh Garment Industry.

Jak informowaliśmy w maju br. w gruzach zawalonej fabryki w Bangladeszu znaleziono metki marki Cropp, należącej do największej grupy odzieżowej w Polsce LPP. Firma przyznała, że podobnie jak inne znane marki odzieżowe np. Primark produkowała część kolekcji w fabryce w Bangladeszu.

W ostatnim oświadczeniu zarząd LPP SA poinformował, że LPP jako pierwsza firma odzieżowa w Polsce, stało się sygnatariuszem porozumienia mającego na celu poprawę bezpieczeństwa w fabrykach produkujących odzież w Bangladeszu (Accord on Fire and Building Safety in Bangladesh). Jest to pionierska umowa firm odzieżowych, a także międzynarodowych i lokalnych organizacji pozarządowych, na rzecz zapewnienia trwałej poprawy bezpieczeństwa oraz warunków pracy.

– Porozumienie tworzy ponad 100 firm z branży odzieżowej, głównie z Europy. Zostało ono zawarte na pięcioletni okres, w którym prowadzony będzie szereg działań naprawczych, począwszy od niezależnej kontroli fabryk, po ich modernizację. W ciągu trwania programu, LPP SA opłaci składki członkowskie, które zapewnią możliwość prowadzenie działań kontrolnych i szkoleniowych w wysokości do 2,5 mln USD oraz poniesie inne koszty związane z poprawą bezpieczeństwa w fabrykach – informuje LPP.

Niezależnie od przystąpienia do porozumienia, LPP SA zmieni w najbliższym roku swój model zlecania produkcji dostawcom z Bangladeszu, zwiększając konsolidację i ograniczając pośrednictwo niezależnych agentów. Ma to na celu sprawowanie bardziej efektywnej kontroli nad przestrzeganiem zasad współpracy dostawców z LPP SA określonych w ramach zapisów Code of Conduct.

– Mamy szczerą nadzieję, że przystąpienie do porozumienia oraz szereg alternatywnie podjętych działań wpłyną na poprawę bezpieczeństwa i warunków pracy, a tym samym pozwolą w przyszłości uniknąć tragedii podobnych do tej, która miała miejsce w budynku Rana Plaza – czytamy dalej w oświadczeniu LPP.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska