Lavard zdradza plany rozwoju na 2014 rok

Salon Lavard

Salon Lavard

– Jeszcze w styczniu tego roku posiadaliśmy 52 salony Lavard, obecnie mamy prawie 90. Tegoroczne tempo było nawet dla nas zaskakujące. Obecnie mamy podpisanych 8 umów najmu na rok 2014. Zależy nam na pojawieniu się jeszcze w kilkunastu galeriach w Polsce, ale o szczegółach poinformuję w późniejszym terminie – powiedział w rozmowie z portalem Retailnet Marcin Gacek, prezes Lavard sp. z o.o., współwłaściciel firmy Gamatex sp.j.

Jak ocenia Pan rynek odzieży męskiej od początku waszej działalności?

Działalność rozpoczęliśmy w 1975 roku, ale to ostatnie 4 lata przyniosły zmiany, przede wszystkim rozwojowe. Zostały one spowodowane zmianą strategii, która na obecną chwile przyniosła nam duży wzrost.

W jakich miastach będą miały miejsce najbliższe otwarcia salonów Lavard?

W najbliższym czasie planujemy otworzyć 2 salony na terenie Krakowa. Mamy podpisaną umowę najmu powierzchni handlowej w Galerii Krakowskiej i Galerii Bronowickiej. Do końca roku będziemy dostępni prawie we wszystkich krakowskich galeriach, co nie ukrywam bardzo nas cieszy. W listopadzie i grudniu planujemy otworzyć 5 lokali w różnych regionach Polski. Od stycznia 2014 kolejne otwarcia, nie zamierzamy spocząć na laurach.

Za granicą kolekcje sieci Lavard są dostępne w sklepach wielobranżowych. Czy planujecie otworzyć sklepy własne bądź franczyzowe Lavard?

Obecnie marka mocno rozwija się na Węgrzech. Posiada 27 punktów sprzedaży w sklepach typu multibrand. Ponad 30 punktów sprzedaży znajduje się na Słowacji. Asortyment marki w mniejszej skali jest także dostępny w Austrii, na Łotwie, Litwie i Ukrainie. Rozpoczęliśmy współpracę z siecią TK MAXX na rynku niemieckim. Niedawno otworzyliśmy pierwszy fnanczyzowy salon w Czechach a obecnie jesteśmy w trakcie budowy strategii ekspansji na rynki europejskie.

Czy poszerzycie swoją ofertę o nowy segment?

W sierpniu tego roku wprowadziliśmy kolekcję damską do naszej oferty. Kolekcja dostępna jest w salonie przyfabrycznym w Starem Bystrem i w Salonie w Przemyślu. Zanim poszerzymy ofertę w całej sieci, chcemy oswoić się z rynkiem odzieży damskiej, który zdecydowanie różni się od męskiego.

Czy planujecie uruchomić sprzedaż internetową?

Przez długi okres rozważaliśmy tą opcję, jednak zgodnie z naszą strategią zależy nam na bezpośrednim kontakcie z klientem. Sprzedaż Internetowa nie da nam tego. W związku z tym systematycznie podnosimy kwalifikacje naszego personelu tak by móc w bezpośrednim kontakcie sprostać  wymaganiom naszych klientów.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska