Morrisons strategia sprzedaży online
Morrisons

Morrisons, brytyjska sieć sklepów spożywczych, planuje rozszerzyć swoją sieć sprzedaży online w hrabstwach Warwickshire i Yorkshire. Nowy kanał sprzedaży ma wejść w fazę testów na początku przyszłego roku, i ma być remedium na spadające wyniki sprzedaży sklepów Morrisons.

Firma opublikowała właśnie wyniki finansowe za trzeci kwartał 2013 roku. Sprzedaż w sklepach sieci spadła o 2,4% w porównaniu z zeszłym rokiem (3% jeśli wziąć pod uwagę sprzedaż paliw). „Jak wielokrotnie powtarzaliśmy, zamierzamy wzmocnić kanały sprzedaży w których nasza obecność jest niewystarczająca, i które wpływają na niskie wyniki finansowe grupy” – czytamy w ogłoszeniu firmy.

Jako remedium na tą sytuację, firma planuje znacząco poszerzyć swoją ofertę online. Przedstawiciele spółki twierdzą, że etap planowania mają już za sobą, i obecnie oczekują na rozpoczęcie testów nowej platformy sprzedażowej. W styczniu 2014 roku Morrisons rozpocznie sprzedaż online produktów spożywczyk w Warwickshire. Produkty wysyłane będą bezpośrednio z centrum dystrybucyjnego w Dordon. To samo centrum obsłuży zamówienia od klientów z Yorkshire. Pod koniec 2014 firma planuje dostarczać swoje produkty do ponad połowy brytyjskich domów, w tym także do tych w Londynie.

„Planujemy stale zwiększać naszą sprzedaż w kanale online, cały czas dążąc do modelu wielokanałowego. Nasza oferta będzie unikalna i jestem przekonany, że nowe usługi, które wprowadzimy już w styczniu, przyczynią się do osiągnięcia tego celu. Pod koniec przyszłego roku planujemy dotrzeć z naszą ofertą do ponad połowy brytyjskich domów” – powiedział Dalton Philips, prezes Morrisons. „Oprócz tego, otwieramy średnio trzy lokalne sklepy M tygodniowo, co oznacza, że docieramy do większej liczby nowych klientów” – dodał.

Morrisons jest czwartym największym sprzedawcą żywności na brytyjskim rynku. Sieć posiada ponad 400 placówek i zatrudnia około 132 tys. osób.