Sektor e-commerce w znaczącym stopniu przyczynił się do 6-procentowego wzrostu zysków DHL. Cały sektor wykazuje się stabilnym wzrostem, w odpowiedzi na co firma stale proponuje nowe produkty i metody dostawy. Pod koniec przyszłego roku firma DHL planuje powiększyć swoją siec dostawy o 50 tys. nowych punktów odbioru przesyłek oraz uruchomić nowe, wieczorne godziny dostawy dla dużych miast.

Całkowity dochód operacyjny spółki wzrósł o 7%, osiągając kwotę 646 milionów euro w trzecim kwartale. Zysk spółki spadł jednak o 2,5% do kwoty 13,5 miliarda.

“Nasz model biznesowy okazał się skuteczny w obliczu zmiennych warunków, panujących na rynku. Po raz kolejny udowodniliśmy, że wcześniejsze inwestycje przynoszą zwrot” – powiedział Frank Appel, prezes Deutsche Post DHL. „Mamy wykwalifikowaną i zdeterminowaną kadrę, doskonałą pozycję na rynku lokalnym i rynkach światowych, oraz globalną sieć dystrybucji. Będziemy kontynuować nasze starania o utrzymanie pozycji na rynku oraz zwiększenie zysków Grupy” – dodał.

Deutsche Post DHL to największy na świecie koncern logistyczny, zajmujący od lat wysoką lokatę na liście Fortune 500. Jej siedzibą jest Bonn. Firma funkcjonuje w ponad 220 państwach, zatrudniając prawie 440 tysięcy pracowników.