Właśnie ruszył pierwszy stacjonarny punkt Zamów i Odbierz. Nowy pomysł Tesco jest połączeniem zakupów internetowych i rozwiązań znanych dotąd z samochodowych restauracji „drive thru”.

Sieć sklepów Tesco wprowadziło nową formę robienia zakupów bez wchodzenia do sklepu stacjonarnego. Nowa usługa wprowadzona przez Tesco polega na złożeniu zamówienia w interntowym sklepie Tesco, a następnie odebranie towaru na parkingu sklepu. Pracownicy Tesco zamówione zakupy w 3 minuty pakują prosto do bagażnika samochodu klienta.

Usługa Zamów i Odbierz działa w 22 hipermarketach Tesco w Polsce. Zamawiając produkty drogą internetową, klient odbiera je w punkcie obsługi klienta, bądź na wyznaczonych miejscach parkingowych przy sklepie. Samodzielny punkt Zamów i Odbierz, wyposażony w mini-magazyn, chłodnię i mroźnię, jest, jak informują przedstawiciele sieci Tesco, zupełną nowością na polskim rynku. Pierwszy taki punkt ruszył właśnie przy hipermarkecie Tesco Extra w Gliwicach.

Punkt Zamów i Odbierz umożliwia odbiór zakupów nawet w ciągu 3 minut. Jak wynika z badań Tesco, na jedną wizytę w hipermarkecie w 2012 roku klient poświęca średnio 58 minut.

Ceny zamawianych drogą internetową produktów są takie same, jak w hipermarkecie, a za skompletowanie zakupów klienci zapłacą 48 groszy.

W gliwickim punkcie „Zamów i Odbierz” wszystkie niezbędne urządzenia zostały umieszczone w samodzielnym budynku o powierzchni 26 mkw. połączonym z zadaszeniem, dzięki czemu warunki atmosferyczne nie wpływają na jakość zamówionych produktów czy tempo transakcji.

– Tygodniowo z usługi Tesco Ezakupy korzysta już kilkanaście tysięcy klientów – mówi Mariusz Nowak, menadżer działu sprzedaży internetowej Tesco. Chcemy wciąż się rozwijać i dostosowywać do oczekiwań naszych klientów. Pierwsze opinie klientów w Gliwicach są pozytywne. Rozważamy zatem możliwość otwarcia podobnych stanowisk w innych miastach – dodaje.