Sieć perfumerii Sephora, Douglas oraz Marionnaud zostały nominowane do nagrody SCF 2014 Retailers Awards w kategorii Perfumeries Retailer of the Year 2014. Zwycięzcę poznamy już w lutym podczas kolejnej edycji Shopping Center Forum.

Sephora posiada obecnie w Polsce 92 perfumerie. W ostatnich tygodniach sieć powiększyła się o dwa nowe lokale w CH Riviera w Gdyni oraz w Poznań City Center w Poznaniu. Obie perfumerie mają łącznie ponad 650 mkw. powierzchni.

– Będziemy nadal bacznie obserwować rynek powierzchni handlowej w Polsce i w przypadku pojawienia się ciekawych nowych projektów lub wolnych lokali w już istniejących centrach handlowych zamierzamy otwierać w nich nasze perfumerie. Bardzo duże środki inwestujemy również w remodeling istniejących salonów, testując nowe koncepty mebli i wyposażenia, a wszystko to w trosce o dobre samopoczucie i wrażenia zakupowe klienta – mówi Artur Garnczarek, dyrektor ds. sprzedaży Sephora Polska. – Wartość sprzedaży w Sephora rośnie, podczas gdy rynek kosmetyków selektywnych pozostaje w stagnacji. To przyczynia się do wzmocnienia naszej pozycji rynkowej jako lidera sprzedaży na rynku kosmetyków selektywnych w Polsce wśród sieci perfumeryjnych z ponad 50 proc. udziałem w tymże rynku.

Douglas to właściciel największej sieci perfumerii stacjonarnych i jedynej autoryzowanej e-perfumerii w Polsce. W ostatnim czasie nowe salony powstały w Lublin Plaza, Galerii Katowickiej, gdyńskiej Rivierze oraz Poznań City Center. Do końca tego roku kolejne pojawią się w krakowskiej Galerii Bronowice oraz w Galerii Veneda w Łomży. W listopadzie br. sieć będzie liczyła 109 perfumerii.

W ostatnim czasie sieć Douglas zaproponowała klientom nowe usługi. Zgodnie z trendem oferowania usług jako wartości dodanej do zakupów, w niektórych perfumeriach pojawiły się: „fish pedicure”, szkoła makijażu, manicure, gabinet SPA, a także szereg usług bezpłatnych – masaż dłoni, makijaż czy konsultacje pielęgnacyjne.

Sieć Marionnaud na początku 2013 roku otworzyła 3 salony perfumeryjne (Kielce Pasaż Świętokrzyski, Auchan Zielona Góra i Gdynia Batory). Na polskim rynku sieć perfumerii działa od 8 lat i liczy 22 lokale.

– Po sporych zmianach w strukturze sieci jakie mają miejsce w roku 2013, w roku 2014 Marionnaud będzie kontynuować swój rozwój, a sieć powiększy się o 5 kolejnych perfumerii – powiedziała portalowi Retailnet Emilia Ambrożek, dyrektor operacyjny Marionnaud Parfumeries A.S. Watson Group.

– Zgodnie ze strategią rozwoju Marionnaud poszukuje lokalizacji w trzech równoległych obszarach rynku nieruchomości komercyjnych. Przede wszystkim interesują nas nowe oraz istniejące obiekty handlowe zlokalizowane w dużych miastach o największym potencjale, które w ramach tenant mix planują współpracę z maksymalnie dwoma operatorami sieci perfumeryjnych. Drugim kręgiem naszych zainteresowań są lokalizacje w małych i średnich miastach, w których chcemy być jedynym operatorem perfumeryjnym w ramach centrum handlowego. Trzecim obszarem, w którym prowadzimy rozmowy, jest rynek najmniejszych ośrodków miejskich, gdzie dopiero powstaje infrastruktura obiektów komercyjnych. W tym przypadku rozmawiamy o pierwszym projekcie jaki rozpocznie działalność w danym mieście – dodała Emilia Ambrożek.