Wzrost sprzedaży w okresie świątecznym. Źródło: VoucherCodes.co.uk.
Shutterstock

Według badań VoucherCodes.co.uk, wydatki na zakupy świąteczne w Wielkiej Brytanii wzrosną w tym roku o 15,8%. Tratycyjne domy handlowe czeka spadek sprzedaży o 0,9% w porównaniu do wyników z roku 2012. Natomiast sprzedaż online będzie gwałtownie rosnąć.

Wynika to z faktu, że konsumenci coraz częściej planują świąteczne zakupy z wyprzedzeniem – czytamy w raporcie Center for Retail Research, zleconej przez VoucherCodes.co.uk. Wzrost sprzedaży w okresie świątecznym (wliczając w to zakup żywności, ubrań, prezentów i podróży świątecznych w okresie obejmującym 6 tygodni przed świętami Bożego Narodzenia) przypisuje się rosnącej pewności siebie konsumenta i stabilniejszej sytuacji ekonomicznej. Przewidywany globalny wynik sprzedażowy wynosi około 609 miliardów funtów.

Wzrost sprzedaży w okresie świątecznym. Źródło:  VoucherCodes.co.uk.
Wzrost sprzedaży w okresie świątecznym. Źródło: VoucherCodes.co.uk.

Analitycy szacują, że łączna sprzedaż online w Wielkiej Brytanii wyniesie w tegoroczne święta ponad 14,5 miliarda funtów. Dla porównania, tradycyjne sklepy sprzedadzą o 0,9% mniej towarów niż w zeszłym roku. Pomimo faktu, że trend zwiększania sprzedaży online kosztem kanałów offline, tradycyjne salony sprzedaży nadal znacząco prześcigają sektor e-commerce. Około 80% z tegorocznych świątecznych zakupów Brytyjczycy zrobią właśnie w sklepach tradycyjnych. Sięgną one łącznej kwoty ponad 58 miliardów funtów.

“Tegoroczne święta przyniosą wysokie wyniki sprzedażowe w sektorze online. Jednak pomimo faktu, że każdy wzrost wydatków po stronie konsumenta oznacza korzyść dla rynku jako całości, wielu sprzedawców będzie musiało zmierzyć się z postępującą stagnacją w tradycyjnych sklepach” – mówi Marina McKeever z działu sprzedaży VoucherCodes.co.uk.

Z raportu opublikowanego przez VoucherCodes.co.uk i IPSOS Public Affairs w czerwcu tego roku wynika, że prognozy te są trafne. W skali międzynarodowej, około 20% konsumentów kupi świąteczne prezenty w sklepach online. W Wielkiej Brytanii będzie to 44%, a 95% wykorzysta kanał e-commerce przynajmniej częściowo.

Wzrost sprzedaży w okresie świątecznym. Źródło:  VoucherCodes.co.uk.
Wzrost sprzedaży w okresie świątecznym. Źródło: VoucherCodes.co.uk.