“Online shopping personalization. Statistics and trends” by Invesp

Kupujący online doceniają spersonalizowane oferty i rekomendacje. Jednakże większość konsumentów wolałaby mieć większe zaufanie do przedsiębiorców, którzy wykorzystują ich dane osobowe – wynika z zestawienia przygotowanego przez agencję Invesp,

Infografika przygotowana została przez firmę specjalizującą się w optymalizacji konwersji, Invesp. Pokazuje ona, że konsumencji oczekują większej liczby spersonalizowanych usług, jednak przedsiębiorcy nie do końca wiedzą, jak przygotować ofertę zawierającą takie usługi.

Według badań przeprowadzonych przez Invesp, 59% kupujących online uważa, że łatwiej jest znaleźć interesujący produkt w witrynach tych sprzedawców, którzy personalizują swoją ofertę pod konsumenta. 56% twierdzi, że częściej wracają do stron zawierających rekomendacje produktów i usług. 53% kupujących online uznaje, że sklepy które personalizują oferty oferują dużo lepsza obsługę. Co więcej, 45% ankietowanych twierdzi, że prawdopodobnie wybraliby sklep oferujący spersonalizowane rekomendacje.

Konsumenci chętnie udostępniają swoje dane, jeśli tylko mają pewność co do sposobu, w jaki zostaną one użyte, oraz jeśli będą przekonani, że na tym skorzystają. 57% ankietowanych twierdzi, że nie ma problemu z udostępnieniem swoich danych w zamian za dodatkowe korzyści. 77% z kolei zaufałoby przedsiębiorcy jeszcze bardziej, jeśli ten wyjaśniłby im dokładnie, w jaki sposób ich dane zostaną użyte.

Co więcej, konsumenci zauważyli postęp w personalizacji ofert. 81% kupujących online zgadza się z tezą, że otrzymują dużo więcej takich ofert niż miało to miejsce pięć lat temu. Spersonalizowane reklamy mają 10-krotnie wyższy współczynnik kliknięć w porównaniu z reklamami tradycyjnymi.

59% reklamodawców twierdzi, że personalizacja oferty wpływa pozytywnie na osiągany przez nich dochód. Nie zawsze jednak wiedzą, jak to osiągnąć. Mimo że 61% ankietowanych zdaje sobie sprawę ze skuteczności personalizacji oferty, około 51% z nich nie jest do końca pewnych, jak takie rozwiązania wdrożyć.

“Online shopping personalization. Statistics and trends” by Invesp
“Online shopping personalization. Statistics and trends” by Invesp