Artur Kazienko, prezes i właściciel firmy Kazar
Artur Kazienko, prezes i właściciel firmy Kazar

– Ekspansję na terenie Europy rozpoczynamy od Rumunii, którą postrzegamy jako bardzo przyszłościowy rynek. W kraju liczącym 20 milionów mieszkańców powstają liczne centra handlowe, klienci oczekują nowych trendów i światowych marek, a wielu zagranicznych graczy już rozwija tam swoje sieci – powiedział w rozmowie z portalem Retailnet Artur Kazienko, prezes i właściciel Kazara.

– Już w listopadzie pojawi się tam pierwszy salon Kazar, który będzie prekursorem sieci, jaką chcemy zbudować w Rumunii. W rekrutacji partnerów franczyzowych wspomaga nas firma Colliers International. Oddział Colliers w Bukareszcie wyselekcjonował partnera, z którym zawarliśmy pierwszy kontrakt franczyzowy. Myśląc o dalszej ekspansji przede wszystkim mamy na uwadze region CEE.

Czy spółka planuje za granicą otwierać sklepy Kazar na zasadzie franczyzy, czy również własne?

Interesują nas przede wszystkim te rynki, na których marka Kazar ma szansę odnieść sukces. Aktualnie prowadzimy rozmowy z wieloma krajami i szacujemy możliwości rozwoju w nowych lokalizacjach. Rozważamy przede wszystkim obszar Europy Środkowo-Wschodniej. Strategia ekspansji międzynarodowej zakłada pozyskiwanie masterfranczyzobiorców w różnych krajach. Stworzyliśmy platformę franczyzową, w ramach której budujemy relacje z partnerami poza granicami Polski. W dalszej perspektywie rozwoju nie wykluczamy zbudowania własnej zagranicznej sieci salonów.

Czy sklepy będę w tych samych formatach, co w Polsce?

Salony Kazar ciągle zwiększają swój format. W ciągu kilku ostatnich lat średnia powierzchnia salonu wzrosła z 140 do 150 mkw. Każda lokalizacja zyskuje format dostosowany do tego, co chcemy zaoferować w danym salonie. Salon w Bukareszcie, który otwieramy już 23 listopada 2013 roku będzie posiadał powierzchnię 200 mkw.

W Polsce firma Kazar buduje swoją strategię ekspansji poprzez otwieranie nowych salonów w najbardziej prestiżowych centrach handlowych. Obecnie w ramach sieci Kazar funkcjonuje 50 salonów firmowych zlokalizowanych w największych miastach Polski, sześć salonów outletowych oraz nowo otwarty sklep online.