Galeria Solna

W pierwszych dniach listopada otwartą w maju 2013 roku Galerię Solną w Inowrocławiu odwiedził 2- milionowy klient.

– Cieszymy się, że w tak krótkim czasie udało nam się osiągnąć tak imponujący wynik. To oznacza, że zarówno oferta sklepów, usług, jak i oferta kulturalno-rozrywkowa naszego centrum spełniają oczekiwania mieszkańców Inowrocławia.– mówi Tomasz Szewczyk, prezes zarządu spółki ACE1, która jest inwestorem galerii

– Galeria Solna stała się popularnym miejscem nie tylko zakupów ale i spotkań inowrocławian. Sukces galerii przekłada się także na sukces miasta. Mieszkańcy Inowrocławia nie muszą już wyjeżdżać do oddalonych o 35-45 km Torunia czy Bydgoszczy w celach zakupowych a to było naszym wspólnym celem – dodaje Tomasz Szewczyk.

Stopień komercjalizacji obiektu to 98 proc. wynajętej powierzchni. Projekt architektoniczny stanowi połączenie regionalnych inspiracji – kryształów soli kamiennej, których niezwykłe kolory stały się inspiracją dla trzech głównych placów centrum a także tężni solankowej, która nadała charakter fasadzie obiektu, znajdując szczególne odzwierciedlenie w wejściu głównym.

Galeria Solna to pierwsze nowoczesne centrum handlowo-usługowe w Inowrocławiu. Na powierzchni ponad 30 tys. mkw. znajduje się blisko 100 sklepów oraz punktów usługowych. Do dyspozycji klientów oddanych zostało 1 tys. miejsc parkingowych.

Obiekt posiada prestiżowy certyfikat BREEAM, świadczący o energooszczędności i proekologicznych rozwiązaniach zastosowanych w budynku.

Zasięgiem oddziaływania Galeria Solna obejmuje ponad 200 tysięcy mieszkańców miasta oraz regionu. Inwestorami Galerii są Libra Project Sp. z o.o. oraz Acteeum Central Europe. Obiektem zarządza DTZ.