Świąteczne zakupy pod znakiem kosmetyków i stresu

Zakupy świąteczne

W tym roku 84 proc. Polaków wybierze się do sklepów po gwiazdkowe prezenty. 44 proc. wybierze kosmetyki. W dalszej kolejności Polacy zdecydują się na: książki (40 proc.), perfumy (37 proc.), odzież (22 proc.) i słodycze (21 proc.) – wynika z sondażu przeprowadzonego przez Millward Brown dla Douglas Polska.

Jednak, choć święta to tradycyjny czas przyjemności, co czwarty Polak deklaruje, że świąteczne zakupy kosztują go sporo stresu. Są to najważniejsze wnioski z badania Millward Brown dla sieci perfumerii Douglas.

– Zaskoczeniem dla nas jest fakt, że zakupy przedświąteczne kojarzą się Polakom ze stresem. W naszych perfumeriach staramy się robić wszystko, by umilić klientom czas świąt. Argumentom racjonalnym (m.in. oferta w zróżnicowanych cenach, bezpłatne pakowanie na prezent) towarzyszą argumenty emocjonalne. W tym roku chcemy zaczarować Polaków światem luksusowych marek i witryn, które znamy z paryskich czy londyńskich luksusowych domów towarowych. Mamy nadzieję, że z czasem również w Polsce przyjmie się zwyczaj oglądania świątecznych wystaw sklepowych – mówi Elżbieta Plichta, dyrektor ds. Komunikacji Douglas Polska. 

Emocje i budowanie atmosfery to jedno, ale z badania wynika, że ponad 60 proc. Polaków nie wie, co kupić na prezent, a 72 proc. obawia się, że upominek będzie nietrafiony. W okresie przedświątecznym Polaków denerwują też: kolejki do kas (68 proc.), tłum w centrach handlowych (69 proc.) oraz brak fachowej pomocy sprzedawcy (40 proc.). 

Jaki jest przepis Polaków na bezstresowe święta? Dla 60 proc. osób podstawowym lekarstwem jest kompetentny doradca w sklepie. Poziom świątecznego stresu złagodzi też pakowanie zakupów na prezent (47 proc.), spokojna muzyka (43 proc.) oraz gotowe propozycje upominkowe (40 proc.).

– W morzu możliwości zakupowych pojawia się bardzo ludzka potrzeba szczerej rozmowy z kompetentnym doradcą – takim, który na podstawie kilku minut rozmowy potrafi ocenić, czy radość sprawi coś z kategorii najnowszych trendów czy niezawodnych klasyków – komentuje Elżbieta Plichta.

Badanie Millward Brown dla Douglas Polska koncentrowało się na poznaniu planów zakupowych Polaków w związku ze zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia. Badanie przeprowadzono w dniach 11-14 października 2013 r. metodą indywidualnego wywiadu telefonicznego, realizowanego techniką CATI na ogólnopolskiej reprezentatywnej grupie 1001 osób w wieku 15-75 lat, zróżnicowanych pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania,

Douglas Polska to sieć perfumerii, która ma 107 sklepów o zróżnicowanych formatach w 56 miastach. Wynajmuje blisko 30 tys. mkw. powierzchni w centrach handlowych i w lokalach przy ulicach handlowych.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska