Salon Wojas

Po trzech kwartałach 2013 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Wojas SA wyniosły ponad 127 mln zł, co oznacza wzrost o 12,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego. Wzrost sprzedaży wynika z większej sprzedaży w kanale hurt i pozostałe, gdzie nastąpił istotny wzrost sprzedaży w segmentach: przetargi publiczne, produkcja zlecona (podwykonawstwo) oraz eksport hurtowy – do sklepów franczyzowych. Łączny wzrost sprzedaży w kanale dystrybucji hurt i pozostałe wyniósł 39,7 proc. r/r, a udział tego kanału w strukturze całej sprzedaży wzrósł do 22,3 proc.

Natomiast kanał sprzedaży detalicznej zanotował wzrost o 6,9 proc., a jego udział w strukturze całej sprzedaży wynosi 77,7 proc. Na gorsze wyniki sprzedaży detalicznej od oczekiwanych istotnie wpłynęła dłuższa aura zimowa w marcu i w pierwszej połowie kwietnia 2013 roku , co spowodowało spadek sprzedaży w kluczowym okresie startu nowej kolekcji wiosna/lato 2013 r. Z kolei w miesiącu wrześniu w wyniku wcześniejszego ochłodzenia emitent zanotował istotny wzrost sprzedaży. W sieci detalicznej Wojas w pierwszej połowie roku obserwował spadek liczby klientów odwiedzających centra handlowe i salony Wojas. Spadek trafficu niwelowany jest lepszą skutecznością sprzedaży i szerszą, lepiej dopasowaną ofertą produktową. W 3 kwartale 2013 roku w kanale detalicznym zanotowano wzrost przychodów ze sprzedaży w grupie sklepów porównywalnych o 8,9 proc. – co dobrze rokuje na sprzedaż 4 kwartału 2013 roku.

W trzecim kwartale 2013 roku Wojas otworzył 4 nowe własne sklepy w Polsce (Centrum Rivera Wzgórze w Gdyni, Warszawa Wola Park, sklep outletowy w Nowym Targu, Galeria Katowicka) oraz jeden sklep na Słowacji w Koszycach. Detaliczna własna sieć sprzedaży na 30 września 2013 roku liczy 148 sklepów, z czego 139 w kraju i 9 na Słowacji. W okresie trzech kwartałów 2013 roku otwarto 11 salonów, likwidując 4, w tym 1 na Słowacji – Żilina.

7 września 2013 roku otwarto pierwszy franczyzowy salon marki Wojas w Centrum Handlowym Palladium Praga – Czechy.

W trzecim kwartale Wojas kontynuował remodeling istniejących sklepów. Nową nowoczesną aranżację otrzymało 5 sklepów, m.in. salon (butik) w Silesia City Center w Katowicach.

Strategia Grupy Wojas SA zakłada dalszy wzrost i powiększanie udziału rynkowego poprzez rozwój organiczny sieci sprzedaży. Wzrost liczby placówek własnych oraz poprawa efektywności w dotychczasowych jest głównym elementem tej strategii.