Tesco uruchomiło pierwszy stacjonarny punkt „zamów i odbierz”. Nowy pomysł sieci supermarketów jest połączeniem zakupów internetowych i rozwiązań znanych dotąd z samochodowych restauracji „drive thru”.

Sieć sklepów Tesco wprowadziło nową formę robienia zakupów bez wchodzenia do sklepu stacjonarnego. Nowa usługa wprowadzona przez Tesco polega na złożeniu zamówienia w internetowym sklepie Tesco, a następnie na odebraniu towaru na parkingu sklepu. Pracownicy Tesco pakują zamówione zakupy w 3 minuty prosto do bagażnika samochodu klienta.

Usługa „zamów i odbierz” działa w 22 hipermarketach Tesco w Polsce. Zamawiając produkty drogą internetową, klient odbiera je w punkcie obsługi klienta, bądź na wyznaczonych miejscach parkingowych przy sklepie. Samodzielny punkt „zamów i odbierz”, wyposażony w mini-magazyn, chłodnię i mroźnię jest, jak informują przedstawiciele sieci Tesco, zupełną nowością na polskim rynku. Pierwszy taki punkt ruszył właśnie przy hipermarkecie Tesco Extra w Gliwicach.

Punkt „zamów i odbierz” umożliwia odbiór zakupów nawet w ciągu 3 minut. Jak wynika z badań Tesco, na jedną wizytę w hipermarkecie w 2012 roku klient poświęca średnio 58 minut.

Ceny zamawianych drogą internetową produktów są takie same, jak w hipermarkecie, a za skompletowanie zakupów klienci zapłacą 48 groszy.

W gliwickim punkcie „zamów i odbierz” urządzenia niezbędne do realizacji usługi zostały umieszczone w samodzielnym budynku z zadaszeniem o powierzchni 26 mkw., dzięki czemu warunki atmosferyczne nie wpływają na jakość zamówionych produktów czy tempo transakcji.

– Tygodniowo z usługi Tesco E-zakupy korzysta już kilkanaście tysięcy klientów – mówi Mariusz Nowak, menadżer działu sprzedaży internetowej Tesco. Chcemy wciąż się rozwijać i dostosowywać do oczekiwań naszych klientów. Pierwsze opinie klientów w Gliwicach są pozytywne. Rozważamy zatem możliwość otwarcia podobnych stanowisk w innych miastach – dodaje.