Francuski detalista planuje otworzyć 35 sklepów w Polsce

Salon Celio

Salon Celio

– Do końca października otworzyliśmy 4 sklepy Celio w warszawskich centrach handlowych: Arkadia, Sadyba, Wileńska i Wola Park. Obecnie dostrzegamy szansę na rozwój w największych miastach Polski, a centra handlowe, szczególnie w początkowym etapie, znacznie ułatwiają operacyjne wejście na rynek. Ogółem chcielibyśmy otworzyć około 35 sklepów w Polsce – powiedział w rozmowie z portalem Retailnet Jérôme Poussin, Manager Celio odpowiedzialny za rejon Europy Centralnej.

Jak długo trwały przygotowania do wejścia marki Celio do Polski?

Badaliśmy polski rynek przez ostatnie 2 lata, a przygotowania rozpoczęliśmy w marcu 2013 roku. Obecnie prowadzimy 14 sklepów w Czechach oraz na Słowacji, gdzie prawie wyczerpaliśmy nasz potencjał i z tego powodu zdecydowaliśmy się na otwarcie w Polsce.

Czy polski rynek jest konkurencyjny dla sieci detalicznych z Francji?

Nie uważam żeby polski rynek był szczególnie trudny lub dużo łatwiejszy dla francuskich sieci, jest za to największy i łączy nas wspólne dziedzictwo kulturowe. Faktem jest natomiast, że do tej pory inne francuskie sieci nie odniosły tu spektakularnych sukcesów…

Jak oceniacie ten rynek na tle innych w Europie?

Rynek mody w Polsce jest niezwykle ciekawy: jest na nim obecnych wiele znanych marek i tylko najlepsi odniosą sukces.

Czy marka Celio jest wprowadzana bezpośrednio przez spółkę z Francji?

Polskie przedstawicielstwo zarządzane jest przez spółkę zależną Celio i jest bezpośrednią inwestycją z naszej strony.

Kiedy możemy się spodziewać kolejnych sklepów Celio?

Obecnie mamy 4 sklepy w centrach handlowych: Arkadia, Sadyba, Wileńska i Wola Park. Natomiast w 2014 roku planujemy otwarcie kolejnych pięciu lub sześciu sklepów – dla przykładu jeden z nich ruszy w Galerii Mokotów. Obecnie jesteśmy na etapie negocjowania kolejnych lokalizacji. Planujemy otwarcia w Warszawie oraz w innych miastach.

Czy planujecie uruchomić sklep internetowy w Polsce?

Tak, poprzez naszą międzynarodową stronę: www.celio.com

Założona w 1985 roku firma Celio działa na rynku męskiej odzieży prêt-à-porter. Marka specjalizuje się w ubiorach sportowych i casual. Kolekcje marki to 4 segmenty – Urban, Free, Classics oraz Club. Marka w ciągu roku wprowadza kilka kolekcji, dostosowanych do uwarunkowań kulturowych i klimatycznych. Co roku firma sprzedaje 35 milionów artykułów, a roczne obroty na wszystkich rynkach wynoszą około 800 mln euro. Celio otwiera sklepy o powierzchni ok. 200 mkw. Marka Celio była uczestnikiem i jednym ze sponsorów w  wydarzeniu branżowym – targach Mapic.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska