Centra handlowe to potencjalne miejsca do otwarć punktów Subway

Martin Princ, Subway

Martin Princ, Subway

– Polski rynek centrów handlowych jest bardzo duży. Wejście do obiektów już istniejących, dobrze sobie radzących może być trudne, choć zazwyczaj jest tylko kwestią czasu. Jeśli centra dysponują wolną powierzchnią, gruntownie sprawdzamy, jakie są tego przyczyny. Nadal powstają nowe obiekty komercyjne – każdy z nich to dla nas potencjalne miejsce otwarcia restauracji Subway. Naszym zadaniem jest dobra analiza i sprawdzenie, czy będzie to opłacalna lokalizacja dla naszego biznesu – powiedział portalowi Retailnet Martin Princ, odpowiedzialny za rozwój marki w Europie Środkowo-Wschodniej.

Czy centra i galerie oferują obecnie korzystniejsze warunki najmu powierzchni?

Niezależnie od czasu jest to zawsze sprawa indywidualna. Negocjujemy z wynajmującymi, których głównym celem jest osiągnięcie wysokich stawek czynszowych, różnie często rozmawiamy z tymi, którym zależy na kontrakcie ze stabilnym, sprawdzonym najemcą. Naszym nadrzędnym celem jest uzyskanie takich warunków, które pozwolą na otworzenie punktu, który będzie opłacalny dla franczyzobiorcy.

Jaka jest strategia rozwoju firmy pod względem lokalizacji?

Z założenia chcemy otwierać restauracje tam, gdzie znajdują się nasi potencjalni klienci. Zazwyczaj zaczynamy rozwój od tradycyjnych lokalizacji, by z biegiem czasu poszerzyć je o miejsca niestandardowe. Staramy się w tym względzie zachować równowagę. Dodatkowo z naszego doświadczenia wynika, że klienci w Środkowej i Centralnej Europie lubią, kiedy ich restauracja jest w bliskiej odległości – niezależnie, czy znajduje się ona przy ulicy, w centrum handlowym, na stacji, na lotnisku czy w kampusie uniwersyteckim. Odległość jest więc czynnikiem, który ma znaczący wpływ na wybór umiejscowienia naszych restauracji.

Jaką powierzchnią dysponują lokale sieci Subway?

Koncept Subway jest bardzo elastyczny. Dlatego powierzchnia naszych punktów może się wahać od 5 mkw. do 400 mkw. Jednakże większość restauracji zlokalizowanych w strefach gastronomicznych centrów handlowych mieści się na 30-40 mkw., a lokale przy ulicach mają 80-140 mkw. Zanim franczyzobiorca dostanie zielone światło na otwarcie punktu Subway każda powierzchnia jest przez nas oceniana indywidualnie.

– System Subway jest w 100 proc. oparty na franczyzie. Każdy licencjobiorca jest właścicielem swojego lokalu. W naszej sieci wychodzimy z założenia, że najlepszy biznes, to własny biznes. Franczyzobiorcy Subway pracują na swój sukces i ta świadomość przekłada się na popularność ich restauracji. Jednocześnie cały czas mają wsparcie marki – od momentu zakupu licencji, poprzez kwestie związane z wynajmem i przygotowaniem lokalu, szkoleniami, know-how, systemem operacyjnym, zarządzaniem finansami i marketingiem. Wspólnie analizujemy rynek, sprawdzamy jego potencjał i dbamy o najwyższy poziom produktów i usług – dodał Martin Princ.

Pierwsza restauracja Subway w Polsce powstała w 2000 roku w Warszawie, w okolicy Giełdy Papierów Wartościowych. Obecnie sieć liczy 81 punktów w całym kraju, a kolejnych 10 jest w budowie.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska