Posty na Pintereście generują średnio dwie wizyty na witrynie, sześć odsłon oraz ponad 10 udostępnień. Serwis ten jest skuteczniejszym narzędziem społecznościowym niż Twitter. Według najnowszych badań Piquory, jedna „pinezka” na Pintereście jest warta średnio 78 centów. Jej wartość wzrosła o 25% w porównaniu z czwartym kwartałem 2012.

„Post na Pintereście ma bardzo długi żywot. Napędza sprzedaż nawet przez 2-3 miesiące od momentu jego zamieszczenia. 50% wizyt w sklepie, które są efektem zamieszczenia postu odbywa się po 2,5 miesiąca od jego powstania. Oznacza to, że „pinezki” mają dużą wartość ekonomiczną i mają dużą siłę oddziaływania. Pozostają też bardzo długo aktywne” – mówi w wywiadzie dla Bloomberga Sharad Verma, prezes Piquory.

W ubiegłym tygodniu fotograficzny serwis społecznościowy wprowadził opcję, dzięki której firmy mogą pokazywać swoje najbardziej popularne „pinezki” na własnych witrynach i aplikacjach mobilnych. Wspólnie ze sprzedawcami takimi jak Zappos, Target czy Walmart, Pinterest wprowadza nowe narzędzie, które to umożliwia.

Sklepy mogą zamieszczać na swoich witrynach najbardziej popularne "pinezki"
Sklepy mogą zamieszczać na swoich witrynach najbardziej popularne „pinezki”

„Zaczynamy pracować nad wysokiej jakości integracją z partnerami różnego kalibru, spośród których wielu odniosło już sukces na Pintereście. W nadchodzących tygodniach wprowadzimy dodatkowe oprogramowanie, które pozwoli firmom uwydatniać poszczególne „pinezki” na swoich witrynach. Można je będzie dzielić na kategorie, takie jak: najczęściej udostępniane posty, powiązane posty, najczęściej klikane, a także „pinezki” tematyczne” – czytamy na blogu firmy. „Można korzystać z naszych narzędzi do pokazywania na witrynie domowej najbardziej popularnych produktów, a także firmowych postów na Pintereście. „Pinezki” będą regularnie aktualizowane, a najlepiej widoczne będą zawsze te najbardziej trendy.”

Kilka dni temu Pinterest uruchomił duńską, szwedzką, fińską i norweską wersję językową, rozszerzając listę, na której do tej pory znajdowały się witryny w języki angielskim, portugalskim, hiszpańskim, francuskim, holenderskim, niemieckim i japońskim.

Pinterest uruchomił wersje na rynek skandynawski
Pinterest uruchomił wersje na rynek skandynawski

Według ekspertów z firmy Piquora (przedtem Pinfluencer), która dostarcza analiz na temat marketingu wizualnego dla firm,  Pinterest oraz Instagram są idealnymi narzędziami dla promocji świątecznych i posiadają wiele cech, dzięki którym zyskują przewagę nad Facebookiem:

  • Klienci tworzą na Pintereście listy prezentów świątecznych, a z Instagrama korzystają do robienia zdjęć podczas rodzinnych spotkań. Na serwisie tym zamieszczają również zdjęcia prezentów, które dostali pod choinkę.
  • Podczas świąt klienci są tak aktywni na Pintereście i Instagramie, że łatwiej jest nakłonić ich do wzięcia udziału w konkursach bez angażowania dodatkowych środków na kampanie promocyjne.
  • Podczas robienia zakupów, klienci bardzo chetnie korzystają z serwisów społecznościowych za pomocą urządzeń mobilnych
  • Ponieważ Instagram i Pinterest działają w sposób bardziej wirusowy niż Facebook, obniżki świąteczne są skutecznym sposobem na tworzenie społeczności. Promocje na Pintereście stale zwiększają ruch na witrynach i sprzedaż, pomagają też zwiększyć średnią wartość zamówienia. Tworzenie historii wokół marki jest nieodłącznym elementem marketingu w sezonie świątecznym, a Instagram doskonale nadaje się do tworzenia tego typu narracji.