inpost paczkomaty

Ruch SA wchodzi na rynek usług dla sektora e-commerce. Niedawno rozszerzono usługę „Paczka w Ruchu” tak, aby klienci mogli odbierać towar zamówiony online w punktach Ruch. Ponadto Ruch udostępnił swoje kioski i saloniki firmie InPost.

Usługa „Paczka w Ruch’u” umożliwia klientom indywidualnym odbieranie przesyłek w wybranych punktach Ruch na terenie całej Polski. Wkrótce oferta zostanie poszerzona o możliwość nadawania paczek. Dzięki „Paczce w Ruchu” sklepy internetowe będą mogły umożliwić swoim klientom odbieranie zamówionego online towaru w jednym z punktów należących do sieci Ruch. Klient będzie mógł wybrać jeden z ponad 2 tys. kiosków i nadać w nim przesyłkę mając gwarancję, że w ciągu 48 godzin będzie ona do obioru w kiosku w okolicy najbardziej dogodnej dla odbiorcy. Bez potrzeby podawania danych osobowych kurierowi, czekania na niego w umówionym miejscu w określonym czasie. Dodatkowym udogodnieniem jest możliwość śledzenia przesyłki w internecie i otrzymywanie powiadomień SMS-em o jej dotarciu do wybranego punktu. Jest to możliwe dzięki systemowi, który nadzoruje całość procesu realizacji zlecenia.

Ruch SA, jak poinformował zarząd, przez ostatnie miesiące przeprowadziła analizy dotyczące wyboru najlepszej formy zaistnienia w obrocie towarami sprzedawanymi online.

„Przez ten czas analizowaliśmy powody, dla których nasz rodzimy rynek e-commerce nie rozwija się tak szybko, jak zachodnie. Znaleźliśmy dwie bariery, tj.: droga logistyka tzw. ostatniej mili w małych miejscowościach oraz fakt, że 80 proc. transakcji to płatności przy odbiorze. Uważamy, że Ruch dzięki swoim naturalnym przewagom będzie silnym graczem na rynku e-commerce, bo umiemy skutecznie zniwelować powyższe bariery” – podkreśla Dariusz Stolarczyk.

– W ostatnich latach Ruch nieustannie wprowadza kolejne innowacje do swojej oferty. Już teraz w firmowych salonach klienci mogą nabyć w konkurencyjnych cenach produkty naszej marki „MyWay”, otrzymać poranny zastrzyk energii dzięki świeżo parzonej kawie oraz zapłacić rachunki. Współpraca z InPost to następny krok w kierunku rozszerzania portfolio naszych placówek o nowe usługi. Wprowadzenie usługi InPost do naszych kiosków to przede wszystkim odpowiedź na stale rosnące potrzeby klientów, którzy coraz częściej poszukują rozwiązań, dzięki którym możliwe będzie załatwienie kilku spraw w jednym miejscu – komentuje Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Ruch SA.

Ruch nawiązał też współpracę z InPost. Kooperację tę traktuje jako pomysł na rozszerzenie oferowanej gamy usług, a tym samym powrót do tradycyjnych relacji łączących usługi kolportażu korespondencji i prasy. InPost, prywatny operator pocztowy oraz Ruch SA, dystrybutor prasy – nawiązały porozumienie o współpracy w listopadzie 2013. Dzięki niej klienci kiosków Ruchu będą mogli skorzystać z oferty usługi pocztowej i odebrać awizowaną przesyłkę. Odbiór awizowanej przesyłki InPost będzie docelowo możliwy w 2 tys. własnych placówkach Ruchu oraz około 3 tys. punktach partnerskich Ruch na terenie całego kraju. Usługa InPost będzie uruchamiana w poszczególnych placówkach sukcesywnie, a jednostki zostaną oznaczone logotypami InPost. Tym samym sieć InPost zostanie rozszerzona do 6,7 tys. punktów.

Udostępnienie usługi odbioru awizowanych listów w salonach oraz kioskach Ruchu to również znaczące ułatwienie dla klientów InPost, którzy – poza dokonywaniem czynności pocztowych – będą mogli także skorzystać z szerokiej oferty dostępnej w placówkach dystrybutora.

-Współpraca z Ruchem to już drugie w tym roku znaczące partnerstwo InPost w kontekście rozbudowywania sieci punktów obsługi klienta w Polsce. W ostatnim czasie uruchomiliśmy pierwsze punkty w oddziałach Stefczyk Finanse, w których docelowo znajdzie się 400 Punktów Obsługi Klienta (POK). Dotychczasowy stopień ekspansji przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania – jeszcze we wrześniu zakładaliśmy, że do końca 2013 roku uruchomionych zostanie około 2000 POK, podczas, gdy już teraz wiemy, że wynik ten uda się znacząco przewyższyć. Udostępnienie punktów InPost w salonach Ruchu pozwoli naszym klientom na załatwienie wielu spraw dzięki wizycie w jednej placówce. To właśnie wygodę odbiorców naszych usług od zawsze stawiamy na pierwszym miejscu – wyjaśnia Rafał Brzoska, prezes grupy Integer.pl, właściciela InPost.

Ruch SA miesięcznie obsługuje ponad 11 milionów klientów. Dostarcza prasę do ponad 22 tys. punktów, a dzięki współpracy z ponad 120 wydawcami prasy w ofercie Ruchu znajduje się ponad 2,5 tys. tytułów. Spółka prowadzi również sprzedaż e-prasy i e-booków poprzez Nexto.pl. Obecnie firma nie planuje uruchomienia sprzedaży internetowej.

InPost to niezależny operator pocztowy, działający na skalę ogólnopolską od listopada 2006 roku. Spółka należy do grupy kapitałowej Integer.pl. InPost dysponuje własnym zapleczem techniczno-logistycznym umożliwiającym prowadzenie działalności o ogólnopolskim zasięgu. Aktualnie firma świadczy usługi pocztowe za pośrednictwem ok. 1,3 tys. Punktów Obsługi Klienta w 340 miejscowościach na terenie całego kraju, a dodatkowo 400 POK udostępnionych będzie w placówkach Stefczyk Finanse, zaś kolejnych 5000 w kioskach Ruchu. Przesyłki doręczane są do ponad 8 tys. miast w Polsce. W 2012 roku spółka dostarczyła ponad 200 mln przesyłek.