Ruch chce być silnym graczem na rynku e-commerce

Ruch zarządza ponad 6 tys. punktów sprzedaży

Ruch zarządza ponad 6 tys. punktów sprzedaży

Ruch SA posiada ponad 2,3 tys. sklepów w całej Polsce. Dostarcza prasę zarówno do punktów sieci własnej, jak i do 22 tys. partnerów.

– To jest potencjał, który chcemy wykorzystać na rynku e-commerce – mówi Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Ruch SA.

Spółka, jak poinformował zarząd, przez ostatnie miesiące przeprowadziła analizy dotyczące wyboru najlepszej formy zaistnienia w obrocie towarami sprzedawanymi online.

– Przez ten czas analizowaliśmy powody, dla których nasz rodzimy rynek e-commerce nie rozwija się tak szybko, jak zachodnie. Znaleźliśmy dwie bariery tj.: droga logistyka tzw. ostatniej mili w małych miejscowościach oraz fakt, że 80 proc. transakcji to płatności przy odbiorze. Uważamy, że Ruch dzięki swoim naturalnym przewagom będzie silnym graczem na rynku e-commerce, bo umiemy skutecznie zniwelować powyższe bariery – podkreśla Dariusz Stolarczyk.

– Obecnie Ruch nie planuje uruchomienia sklepu internetowego. Udoskonalona Paczka w Ruchu będzie usługą kurierską kierowaną w pierwszej kolejności do Allegro i sklepów oferujących odzież. Biorąc pod uwagę gęstość sieci Ruch w całej Polsce oraz fakt, że nasze punkty codziennie zaopatrywane są przez centra logistyczne, mamy przewagę nad konkurencją na rynku kurierskim rynku e –commerce – poinformowała redakcję Retailnet Izabela Cicha-Berenda, reprezentująca spółkę Ruch SA.

Ruch SA prowadzi poza sklepami stacjonarnymi usługę Paczka w Ruchu. Usługa ta umożliwia klientom indywidualnym odbieranie przesyłek w wybranych punktach Ruch na terenie całej Polski. Wkrótce oferta zostanie poszerzona o możliwość nadawania paczek.

Równomiernie rozmieszczona sieć sprzedaży, która pokrywa cały obszar Polski oraz 90-letnie doświadczenie w realizowaniu dostaw prasy „na czas” to główne przewagi, dzięki którymi Ruch będzie konkurował z dotychczasowymi liderami rynku e-commerce.

Klient będzie mógł wybrać jeden z ponad 2 tys. kiosków i nadać w nim przesyłkę mając gwarancję, że w ciągu 48 godzin będzie ona do obioru w kiosku w okolicy najbardziej dogodnej dla odbiorcy. Bez potrzeby podawania danych osobowych kurierowi, czekania na niego w umówionym miejscu w określonym czasie.

Dodatkowym udogodnieniem jest możliwość śledzenia przesyłki w internecie i otrzymywanie powiadomień SMS-em o jej dotarciu do wybranego punktu. Jest to możliwe dzięki systemowi, który nadzoruje całość procesu realizacji zlecenia.

Ruch posiada sieć ponad 2 tys. punktów nadawczo/odbiorczych w całym kraju.

Spółka Ruch SA działa od 1918 roku. Jest jednym z największych kolporterów prasy w Polsce z blisko 40 proc. udziałem w rynku. Dostarcza prasę do ponad 22 tys odbiorców., a pod logo Ruchu działa 2,5 tys. punktów sprzedaży detalicznej. Miesięcznie obsługuje ponad 11 milionów klientów. Spółka prowadzi również sprzedaż e-prasy i e-booków poprzez Nexto.pl, które wg rankingu miesięcznika PRESS jest najlepszą księgarnią e-booków w Polsce.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016