Dotychczas w asortymencie saloników i kiosków Ruchu znajdował się m.in. wybór tytułów prasowych, artykułów spożywczych oraz doładowań telefonicznych. Została też uruchomiona usługa „Paczka w Ruch’u”. Kooperacja z InPost to pomysł na rozszerzenie oferowanej gamy usług, a tym samym powrót do tradycyjnych relacji łączących usługi kolportażu korespondencji i prasy.

-Współpraca z Ruchem to już drugie w tym roku znaczące partnerstwo InPost w kontekście rozbudowywania sieci punktów obsługi klienta w Polsce. W ostatnim czasie uruchomiliśmy pierwsze punkty w oddziałach Stefczyk Finanse, w których docelowo znajdzie się 400 Punktów Obsługi Klienta (POK). Dotychczasowy stopień ekspansji przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania – jeszcze we wrześniu zakładaliśmy, że do końca 2013 roku uruchomionych zostanie około 2000 POK, podczas, gdy już teraz wiemy, że wynik ten uda się znacząco przewyższyć. Udostępnienie punktów InPost w salonach Ruchu pozwoli naszym klientom na załatwienie wielu spraw dzięki wizycie w jednej placówce. To właśnie wygodę odbiorców naszych usług od zawsze stawiamy na pierwszym miejscu – wyjaśnia Rafał Brzoska, prezes Integer.pl

– W ostatnich latach Ruch nieustannie wprowadza kolejne innowacje do swojej oferty. Już teraz w firmowych salonach klienci mogą nabyć w konkurencyjnych cenach produkty naszej marki „MyWay”, otrzymać poranny zastrzyk energii dzięki świeżo parzonej kawie oraz zapłacić rachunki. Współpraca z InPost to następny krok w kierunku rozszerzania portfolio naszych placówek o nowe usługi. Wprowadzenie usługi InPost do naszych kiosków to przede wszystkim odpowiedź na stale rosnące potrzeby klientów, którzy coraz częściej poszukują rozwiązań, dzięki którym możliwe będzie załatwienie kilku spraw w jednym miejscu – komentuje Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Ruch SA.

Udostępnienie usługi odbioru awizowanych listów w salonach oraz kioskach Ruchu to również znaczące ułatwienie dla klientów InPost, którzy – poza dokonywaniem czynności pocztowych – będą mogli także skorzystać z szerokiej oferty dostępnej w placówkach dystrybutora.

InPost –prywatny operator pocztowy oraz Ruch SA –dystrybutor prasy – nawiązały porozumienie o współpracy w listopadzie 2013. Dzięki kooperacji klienci kiosków Ruchu będą mogli w jednym miejscu zakupić gazetę, czy bilety komunikacji miejskiej, jak również skorzystać z oferty usługi pocztowej i odebrać awizowaną przesyłkę. Odbiór awizowanej przesyłki InPost będzie docelowo możliwy w 2 tys. własnych placówek Ruchu oraz około 3 tys. punktów partnerskich Ruch na terenie całego kraju. Usługa InPost będzie uruchamiana w poszczególnych placówkach sukcesywnie, a jednostki zostaną oznaczone logotypami InPost. Tym samym sieć InPost zostanie rozszerzona do 6,7 tys. punktów.

Ruch SA miesięcznie obsługuje ponad 11 milionów klientów. Dostarcza prasę do ponad 22 tys. punktów, a dzięki współpracy z ponad 120 wydawcami prasy w ofercie Ruchu znajduje się ponad 2,5 tys. tytułów. Spółka prowadzi również sprzedaż e-prasy i e-booków poprzez Nexto.pl.

RUCH S.A. jest również jednym z głównych graczy w sprzedaży detalicznej w małych formatach, dysponuje siecią sprzedaży pokrywającą obszar całego kraju. W ostatnich trzech latach sieć detaliczna przeszła dużą zmianę. Wraz z nowymi bryłami kiosków i nowym logiem wprowadzona została nowa jakość obsługi klienta. Sprzedaż i ekspozycja mają teraz charakter otwarty, częściowo samoobsługowy, a małe okienko zastąpiła duża witryna, która umożliwia lepszy kontakt klientów ze sprzedawcą. Bogatą ofertę tytułów prasowych oraz produktów pierwszej potrzeby uzupełniają m.in. świeżo parzona kawa z ekspresu, marki własne MyWay i MEIO. W kioskach zrealizować można również wybrane usługi, jak płatności za rachunki domowe czy przesyłki kurierskie „Paczka w Ruchu”.

InPost to niezależny operator pocztowy, działający na skalę ogólnopolską od listopada 2006 roku. Spółka należy do Grupy Kapitałowej Integer.pl. InPost dysponuje własnym zapleczem techniczno-logistycznym umożliwiającym prowadzenie działalności o ogólnopolskim zasięgu. Aktualnie firma świadczy usługi pocztowe za pośrednictwem ok. 1,3 tys. Punktów Obsługi Klienta w 340 miejscowościach na terenie całego kraju, a dodatkowo 400 POK udostępnionych będzie w placówkach Stefczyk Finanse, zaś kolejnych 5000 w kioskach Ruchu. Przesyłki doręczane są do ponad 8 tys. miast w Polsce. W 2012 roku spółka dostarczyła ponad 200 mln przesyłek.