Duka wprowadziła nowości na swojej stronie e-commerce. Przygotowując się do sezonu świątecznego, sprzedawca stara się zachęcić klientów, aby kupowali więcej produktów, prezentując je na swojej witrynie w specjalnie zaprojektowanych zestawach.

Obecnie głównym elementem witryny e-commerce firmy Duka, specjalizującej się w akcesoriach domowych i wystroju wnętrz, są banery z zestawami produktów ułożonych w aranżacje, m.in. „świąteczne inspiracje”, „stylowy brunch”, „tarta”. Prezentowane na dużych, rzucających się w oczy fotografiach zestawy produktów mają wprowadzić klienta w świąteczny nastrój i zachęcić do kupienia nie jednego, lecz kilku produktów. Przedmioty ułożone są w kompozycje, w których prezentowane są tak, jak wyglądają na świątecznym stole czy w kuchni, podczas przygotowywania posiłku. Kliknięcie na każdy z nich przenosi użytkownika na podstronę, na której widoczne są produkty wchodzące w skład kompozycji oraz ich cena. Klient może dodawać przedmioty do listy życzeń bądź do koszyka.

duka
Głównym elementem witryny Duka są świąteczne inspiracje

„Aranżacje na stronie głównej mają zainspirować osoby, które odwiedzają sklep internetowy. Pokazać im, jak dany przedmiot wygląda w domowym otoczeniu. Oraz oczywiście zachęcić do kupienia całego zestawu” – wyjaśnia Dagmara Dyba, specjalista ds. marketingu w Duka. „Banery z aranżacjami mają też inspirować klientów do stworzenia własnych kompozycji z produktów dostępnych w naszej ofercie.”

Witryna e-commerce Duka działa od ponad czterech lat. W styczniu przeszła gruntowną przebudowę, została odświeżona, obecnie działa w systemie Magento. Niedawno wprowadzono też funkcję „lista życzeń”. Aby zachęcić tych klientów, którzy są przyzwyczajeni do robienia zakupów w sklepie stacjonarnym, firma oferuje usługę „click and collect”, umożliwiającą bezpłatne odebranie towaru w salonie firmy. Duka prowadzi też fanpage na Facebooku, ostatnio wprowadziła specjalną aplikację konkursową, która ma za zadanie nakłonienie klientów do kupienia prezentów pod choinkę.

Duka posiada w Polsce sieć 31 sklepów zlokalizowanych w największych centrach handlowych. W ofercie firmy znajdują się artykuły kuchenne, porcelana, sztućce, szkło stołowe, a także sezonowe kolekcje tekstyliów, dekoracji i akcesoriów kuchennych. Witryna e-commerce działa obecnie wyłącznie na rynku polskim, ale zamiarem firmy jest rozszerzenie sprzedaży na rynki zagraniczne.