Radosław Tyszko został szefem grupy e-commerce działającej przy Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Jej zadaniem ma być ułatwianie działalności na polskim rynku podmiotom z branży e-commerce.

Radosław Tyszko, nowy szef grupy, zapowiada, że działalność grupy będzie podporządkowana zagadnieniom, które wyłonią się w trakcie konsultacji z przedstawicielami branży, przede wszystkim zaś ze sklepami internetowymi. Cele na rok 2014 zostaną wyznaczone na podstawie rozmów i wymiany opinii ze sprzedawcami, ale też z dostawcami, przedstawicielami serwisów grupowych oraz firmami zajmującymi się dostarczaniem usług dla sektora e-handlu.

„Chciałbym, żeby nasza grupa ułatwiła kontakty nie tylko między poszczególnymi graczami rynku, ale też firmami, które stanowią ich zaplecze. Myślę, że przydałoby się usprawnienie komunikacji między tymi grupami” – mówi Radek Tyszko. Podkreśla również, że grupa e-commerce w najbliższym czasie zdecydowanie zintensyfikuje działania.

Wyzwań przed grupą e-commerce będzie sporo. Z własnego doświadczenia zawodowego Radosław Tyszko przytacza chociażby problem niskich marż w tym segmencie działalności.

„Przedsiębiorstwa internetowe są często nisko rentowne. Na działalność przy tak niskich marżach mogą sobie pozwolić gracze, którzy posiadają duże zaplecze kapitałowe.  To z kolei czasem nie pozwala na poszukiwanie nowych ścieżek rozwoju. Jeśli koncentrujemy się na tym, aby przeżyć, trudniej jest myśleć o ekspansji i rozwoju. Usprawnienie komunikacji między dostawcami rozwiązań internetowych i odbiorcami może pozwolić na lepsze zrozumienie się nawzajem, a tym samym szybszy rozwój całej branży.

Radosław Tyszko pracuje w branży e-commerce od 2006 roku. Jest dyrektorem sprzedaży agencji technologicznej RTB House, gdzie odpowiada za wdrożenie na rynek rozwiązania dla producentów – Tandem Effect. Wcześniej zarządzał obszarem e-commerce w porównywarkach Skąpiec.pl oraz Ceneo.pl. Był również członkiem Rady Nadzorczej w IPO S.A.