Decyzja o rozpowszechnieniu usługi została podjęta na podstawie pilotażowej wersji wprowadzonej wcześniej w sklepach Gap i Banana Republic na terenie San Francisco i Chicago. Jest to tylko jeden z elementów strategii sprzedaży wielokanałowej Gap, która ma za zadanie wzmocnić i zintegrować proces zakupowy, niezależnie od tego czy klienci robią zakupy online, przez komórkę, czy w sklepie. Usługa „zarezerwuj w sklepie” ułatwia klientom zakupy online i przez smartfon, dając możliwość zarezerwowania wybranych ubrań przez internet i odebrania ich w pobliskim sklepie.

„Dzięki usłudze „rezerwuj w sklepie”, nasze sklepy otwarte są 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu” – mówi Tom Sands, wiceprezes północnoamerykańskiego oddziału Gap. „Skupiliśmy się na realizacji celu, którym jest uczynienie zakupów wygodniejszym oraz zachęcenie klientów do kupowania kiedy i jak tylko zechcą.”

Klienci korzystający z internetowych i mobilnych witryn Gap i Banana Republic mogą teraz rezerwować do pięciu produktów dziennie. W ciągu godziny otrzymają mailem albo SMS-em potwierdzenie rezerwacji wraz z instrukcjami odbioru towaru. Ubrania będą przechowywane przez cały dzień roboczy w wybranym przez klienta sklepie.

„Usługa „rezerwuj w sklepie” sprawia, że zakupy stają się płynne i efektywne, a klienci mogą w łatwy sposób skompletować najnowsze ubrania Banana Republic.” – mówi Julien Rosen, wiceprezes północnoamerykańskiego oddziału Banana Republic. „Cieszymy się, że możemy uruchomić tę usługę w naszych 400 amerykańskich sklepach podczas gorącego sezonu świątecznego.”

Klienci Gap, Banana Republic, Old Navy i Athleta, którzy kupują online i przez urządzenia mobilne mogą również korzystać z usługi „znajdź w sklepie”, która informuje klientów, czy konkretny produkt jest dostępny w magazynie, czy w lokalnym sklepie.

Z kolei usługa „dostarcz ze sklepu” wykorzystuje możliwości logistyczne i zasoby magazynowe Gap, aby w płynny sposób połączyć zapotrzebowanie generowane online z zawartością magazynów sklepowych.

Gap jest wiodącym globalnym sprzedawcą odzieży, akcesoriów oraz kosmetyków dla mężczyzn, kobiet, dzieci i niemowląt. W portfolio firmy znajdują się marki Gap, Banana Republic, Old Navy, Piperlime, Athleta oraz Intermix. W roku obrotowym 2012 obroty netto firmy osiągnęły 15,7 miliardów dolarów. Produkty Gap są dostępne w ponad 90 krajach, sprzedawane w 3.100 salonach własnych, ponad 300 sklepach franczyzowych oraz za pośrednictwem witryn e-commerce.