e-commerce Polska Niemcy

BVH ogłosiło, że po tym, jak rynek zachowywał się przez pierwszych dziewięć miesięcy 2013 roku, prognozy organizacji zostały skorygowane. W okresie od lipca do sierpnia 2013 branża e-commerce wygenerowała sprzedaż na poziomie 11,646 miliardów euro (w trzecim kwartale 2012: 9,9 miliardów euro). Stanowi to wzrost o 26,7%. Największą popularnością cieszyły się: ubrania, buty, książki, artykuły elektroniczne, odbiorniki audio i wideo.

Pięć najlepiej sprzedających się w internecie kategorii produktów (w milionach euro):

1. Odzież / tekstylia / obuwie

3.885 (trzeci kwartał 2012: 3,230 )

2. Książki, media audio i wideo

1.974 (trzeci kwartał  2012: €930)

3. Artykuły elektroniczne

982 (trzeci kwartał  2012: 930)

4. Sprzęt i artykuły gospodarstwa domowego

594 (trzeci kwartał  2012: 640)

5. Produkty hobbystyczne i rozrywkowe

578 (trzeci kwartał  2012: 550)

Najwięksi gracze korzystają ze stałego wzrostu niemieckiego rynku e-commerce. Należą do nich przede wszystkim Amazon, a także Otto Group, firma operująca przez sprzedaż mailingową oraz internetowy sprzedawca odzieży, Zalando. Rosną też obroty firm logistycznych i dostawczych, takich jak Deutsche Post DHL. Sieć sklepów ze sprzętem elektronicznym Media-Saturn, należąca do niemieckiego detalisty Metro dość późno rozpoczęła sprzedaż online. Mimo to firma obecnie obserwuje szybki wzrost sprzedaży internetowej. Prognozy dla sprzedaży online w Europie są optymistyczne. Firma badawcza Mintel przewiduje, że sprzedaż wzrośnie dwukrotnie do 2018 roku osiągając wartość 323 miliardów euro.