MasterCard Raport: Polacy chętnie korzystają z nowoczesnych technologii płatniczych

Technologiczni innowatorzy

Wśród rozwiązań technologicznych związanych z płaceniem najpopularniejsza jest karta płatnicza stykowa (44 proc. korzysta minimum raz w tygodniu), istotny jest także odsetek płacących zbliżeniowo kartą płatniczą (21 proc. minimum raz w tygodniu). Płatności za pośrednictwem telefonu (zbliżeniowo lub zdalnie) dokonało już około 5 proc. badanych. Osoby posiadające smartfon wykorzystują funkcje umożliwiające płatności zbliżeniowe (6 proc.) oraz robienie zakupów (5 proc.). – wynika z najnowszego raportu: Polak a nowoczesne technologie płatnicze – opracowanego przez MasterCard.

– Wyniki badania zleconego przez MasterCard dotyczącego nowoczesnych technologii płatniczych potwierdzają, że większość Polaków internet traktuje już w tej chwili jako nieodzowny element życia, prawie połowa płaci kartą płatniczą – nie wspominając już o tym, że zdecydowana większość korzysta z telefonu komórkowego – mówi Aleksander Naganowski, Business Leader, Business Development, MasterCard

– Korzystanie z technologii płatności zbliżeniowych w telefonie deklaruje aż 5 proc. społeczeństwa. Jest to niezwykle wysoki wynik jeżeli weźmiemy pod uwagę, ze usługa pojawiła się w Polsce rok temu i nie jest jeszcze dostępna u wszystkich operatorów. Mało tego, wśród użytkowników smartfonów grupa ta jest jeszcze większa i stanowi 11 proc.

– Obserwacje te są niezwykle obiecujące. Jakkolwiek wygląda na to, że deklaracje są nieco „na wyrost” biorąc pod uwagę ograniczony dostęp do usługi, widzimy, że samo płacenie telefonem jest odbierane jako nowy etap naturalnej ewolucji w dziedzinie dokonywania płatności i użytkownicy są na jego wymagania coraz bardziej gotowi. Taką tezę potwierdza 10 proc. respondentów wymagających, aby kupowany przez nich telefon posiadał funkcję płatności zbliżeniowych – wyjaśnia Aleksander Naganowski.

Z raportu wynika, że Polacy najczęściej używający kart płatniczych w wersji zbliżeniowej to w dużej mierze osoby w wieku 18-39 lat, w większości z wykształceniem wyższym lub średnim i częściej korzystające z internetu oraz posiadające telefon komórkowy (bogaty w nowoczesne technologie). Wielkość miasta zamieszkania z kolei nie determinuje w znaczącym stopniu skłonności do korzystania z kart płatniczych zbliżeniowo.

– Wygląda na to, że stoimy u progu kolejnej ewolucji polskich płatności bezgotówkowych, która znów postawi Polskę na szczycie stawki państw wdrażających innowacje w tym sektorze. Rozwijająca się niezwykle szybko sieć akceptacji płatności zbliżeniowych, rosnąca liczba telefonów wspierających tę technologię i wreszcie otwarci klienci gotowi już w tej chwili na nowości to najlepsze środowisko, jakie można sobie wyobrazić – podsumowuje Aleksander Naganowski.

MasterCard zbadał stosunek Polaków do nowoczesnych technologii płatniczych, takich jak karty zbliżeniowe i zbliżeniowe płatności telefonem. Raport „Polak a nowoczesne technologie płatnicze” to projekt badawczy złożony z trzech części. Wynik pierwszej części dotyczy ogólnopolskiego badania opinii.

 

Reklama

Galeria Jurajska