Spadła odwiedzalność w centrach handlowych

Centrum Handlowe Galaxy

Centrum Handlowe Galaxy

FootFall Indeks Polska od 11 do 17 listopada 2013 spadł o 19,1 proc. w porównaniu z poprzednim tygodniem i wyniósł 77,03 pkt. Natomiast w skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych spadła o 14,1 proc. – informuje firma Experian.
Skumulowany indeks traci 3,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.

Tydzień 45-ty pokazał ogromny wzrost frekwencji w polskich centrach handlowych. Konsumenci odreagowali ten chwilowy wzrost w minionym tygodniu i ruch w handlu zmalał bardzo mocno. Spadek był tak znaczący (prawie dwadzieścia procent w ujęciu tygodniowym), że strata skumulowana znów się pogłębiła, a wyniki roczne są najsłabsze od kilku lat.

Przed nami znów okres wzrostowy, który potrwa aż do Bożego Narodzenia. Jak deklarują analitycy Experian w tej chwili można spokojnie ocenić, że ten rok wypadnie słabiej niż poprzednie o nieco mniej niż cztery procent. To nie pierwszy raz, gdy mamy długotrwałą tendencję spadkową i klienci wybierają inne rodzaje zakupów niż sklepy w centrach handlowych.

Reklama

Galeria Jurajska