Grupy LPP, H&M, CCC oraz sieć Deichmann zostały nominowane do nagrody SCF 2014 Retailers Awards w kategorii Best Expansion Retailer of the Year 2014. Zwycięzcę w tej kategorii poznamy już w lutym podczas Shopping Center Forum – Winter Edition.

LPP jest największą grupą odzieżową w Polsce, do której należą sieci sklepów marek: Reserved, Mohito, Cropp, House oraz Sinsay. W III kwartale 2013 roku powierzchnia sieci sklepów grupy wzrosła o 19,7 tys. mkw. Na koniec III kw. 2013 roku LPP SA dysponowała 1213 sklepami o łącznej powierzchni 516,6 tys. mkw.

W III kwartale 2013 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 544 mln zł., zaś w placówkach Cropp Town w wysokości 193 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w III kwartale w sklepach House wyniosła 145 mln zł., w sklepach Mohito 122 mln zł., zaś w salonach nowej marki Sinsay 22 mln zł.

Grupa prowadzi także sprzedaż internetową większości swoich marek. W ostatnich tygodniach został uruchomiony sklep online najnowszej marki LPP – Sinsay. Na tej samej, nowoczesnej platformie działa e-sklep flagowej marki Reserved.

Grupa H&M pod koniec października 2013 liczyła łącznie 3081 salonów swoich marek wobec 2715 w analogicznym okresie rok wcześniej. W Polsce grupa H&M otwiera salony swojego flagowego brandu H&M oraz salony COS, które regularnie pojawiają się w najbardziej prestiżowych centrach handlowych.

COS, czyli Collection of Style to dziś jedna z najdynamiczniej rozwijających się marek odzieżowych Grupy H&M. Obecnie COS dysponuje siecią 75 sklepów w 17 krajach (Wielka Brytania, Niemcy, Holandia, Dania, Francja, Hiszpania, Belgia, Irlandia, Szwecja, Finlandia, Austria, Włochy, Norwegia, Dubaj, Kuwejt, Chiny i Polska), którą uzupełnia sklep internetowy prowadzący sprzedaż wysyłkową do 18 krajów w Europie. Firma do tej pory nie zdecydowała się na otwarcie sklepu online H&M w Polsce.

CCC to zdecydowanie najprężniej rozwijający się krajowy najemca obuwniczy. Na koniec września 2013 roku sieć sprzedaży grupy CCC obejmowała 720 placówek. Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych wzrosła o 20,2 proc. rdr i wynosiła 213,8 tys. mkw. na koniec września (w tym 157,5 tys. mkw. w Polsce). Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych wzrosła o 61,7 proc. i wynosiła 18,6 tys. mkw. na koniec września 2013 r. (w tym 5,9 tys. mkw. w Polsce).

Trzeci kwartał 2013 roku był okresem intensywnej ekspansji na rynkach zagranicznych spółki obuwniczej CCC, zgodnej z przyjętą strategią grupy. Firma otworzyła 12 sklepów na Węgrzech, 4 w Austrii, 2 w Słowenii, 1 w Chorwacji oraz 1 w Turcji. W ostatnim czasie otwarto też pierwsze sklepy w Niemczech. CCC nie posiada sklepu internetowego.

Sieć Deichmann planuje otworzyć w Polsce około 75 nowych sklepów w ciągu najbliższych pięciu lat. Firma przeznaczy na ten cel około 20 mln złotych rocznie. Jednocześnie nastąpi rozbudowa centrum logistycznego firmy we Wrocławiu, które osiągnie metraż 16 tys. mkw.

– Nasza sieć wypełnia już dość szczelnie terytorium kraju. Liczymy więc, że w najbliższych 5 latach będziemy otwierać średnio około 15 sklepów rocznie. Na przyszły rok zaplanowaliśmy 18 otwarć. To rynek pokazuje nam możliwości jakie mamy – znamy przecież plany otwarć obiektów handlowych na najbliższe 3-4 lata. Nasze inwestycje polegają też na przebudowie sklepów i dostosowywaniu ich do najnowszych trendów. Zmieniamy więc aranżacje wnętrz, meble, oświetlenie, pokrycie podłogi, tak aby całość stworzyła nowy koncept. W tym roku przeznaczyliśmy na ten cel ok. 10 mln zł – powiedział Retailnet Wojciech Normand, wiceprezes zarządu Deichmann – Obuwie sp. z o.o.

W Polsce marka Deichmann jest obecna od 1997 roku i obecnie posiada ponad 200 sklepów. Klienci mogą też zamówić produkty firmy za pośrednictwem sklepu internetowego.