Perfumeria Sephora
Perfumeria Sephora, Sephora Polska

Firma Sephora, która obecnie posiada 92 perfumerie w naszym kraju, w 2014 roku otworzy kilka kolejnych sklepów w centrach handlowych. Sieć jednak wybiera nowe lokalizacje bardzo precyzyjnie.

– Podpisaliśmy już 3 kontrakty na nowe otwarcia, ale cały czas badamy rynek pod kątem nowych, zwłaszcza w dużych miastach. Interesują nas topowe lokalizacje, o dużym potencjale – mówi w rozmowie z Retailnet Gilles Dougoud, dyrektor generalny, Sephora Polska.

– Nowe lokalizacje wybieramy bardzo precyzyjnie – to jest bardzo duża inwestycja i naprawdę żmudny proces. Sami finansujemy otwarcia, nie korzystamy z finansowania z zewnątrz, dlatego bardzo dbamy o rentowność sklepu i zwrot z inwestycji.  Od paru lat konsekwentnie dużo inwestujemy także w remodelling istniejących perfumerii, co ma pozytywny wpływ na sprzedaż, a jest obarczone mniejszym ryzykiem – dodaje.

Inwestorzy centrów handlowych wciąż zabiegają o otwarcie perfumerii Sephora w swoich obiektach.

– Sephora jest bardzo rozpoznawalną marką, obecną w 30 krajach na świecie. W Polsce to perfumeria o najwyższym poziomie świadomości marki i najbardziej wyrazistym wizerunku (badanie GFK Polonia, 2012 r., Panel on The Web 2013). To również lider sprzedaży kosmetyków selektywnych wśród sieci perfumeryjnych w Polsce, z ponad 50 proc. udziałem w tymże segmencie (Nielsen, wrzesień 2012 r.). Stoją za nami największy globalny koncern działający w sektorze dóbr luksusowych – Moët Hennessy Louis Vuitton, którego Sephora jest częścią oraz rzesza lojalnych klientów odwiedzających Sephora czasami aż 16 razy w roku. To wszystko sprawia, ze jesteśmy bardzo pożądanym najemcą dla centrum handlowego – twierdzi Gilles Dougoud.

– Dodatkowo, poza dbałością o własny wizerunek inwestujemy również w  imprezy atrakcyjne dla centrów handlowych, w których zlokalizowane są nasze perfumerie. Mogę tu wymienić np. cykl czterodniowych imprez pod nazwą Salony Ekspertów Sephora, które co roku organizujemy w około 10 centrach handlowych. Bezpłatne konsultacje dla klientów odbywają się na specjalnie zaprojektowanych, dużych podiach i towarzyszy im silne wsparcie mediowe, reklamowe i CRM-owe. Kolejnym przykładem może być Sephora Make Up School, czyli seria 17 imprez makijażowych w 14 miastach w Polsce – także część z nich odbywa się poza perfumeriami, w przestrzeni centrum handlowego. Imprezy te są bardzo popularne wśród klientek, na warsztaty makijażowe i konsultacje z markami zgłasza się mnóstwo chętnych. Generują one spory rozgłos i przyciągają do centrów licznych klientów, co jest dla nich bardzo atrakcyjne – dodaje dyrektor generalny Sephora Polska.