Klienci e-sklepów coraz chętniej korzystają z Paczkomatów przed świętami

Paczkomaty InPost

Paczkomaty InPost

Globalna ekspansja Paczkomatów InPost nabiera rozpędu. Od początku 2013 roku terminale pojawiły się już na Ukrainie, Słowacji, w Czechach, w Brazylii i Rumunii oraz w Wielkiej Brytanii. Na Wyspach działa już ponad 500 maszyn. To obecnie największa sieć samoobsługowych terminali do nadawania i odbierania przesyłek 24/7 w Wielkiej Brytanii – kraju, który posiada największy rynek handlu online w Europie, wyceniany na 615 mln funtów tygodniowo.

Docelowo, brytyjska ekspansja Paczkomatów zakłada rozlokowanie 2000 urządzeń do połowy 2014 roku. Do końca 2013 roku na całym świecie funkcjonować będzie – w różnych modelach biznesowych – około 2750 terminali. Paczkomaty InPost są już dostępne w 15 krajach na całym świecie. Trwają prace nad pozyskaniem około 6000 lokalizacji na kolejne urządzenia.

– Wygoda oraz nieograniczona czasowo dostępność – odbieranie i nadawanie przesyłek 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu – to główne zalety Paczkomatów InPost. Tym właśnie wygrywamy i zdobywamy serca Brytyjczyków. 500 innowacyjnych terminali na Wyspach to dopiero początek ekspansji InPost – mówi Rafał Brzoska, prezes Integer.

Według badań przeprowadzonych przez czołowego operatora kurierskiego Global Freight Solutions (GFS), w listopadzie oraz grudniu tygodniowa liczba dostarczanych produktów jest o 21 proc. wyższa niż w innych miesiącach roku kalendarzowego. Analizy przeprowadzone przez GFS z okresie przedświątecznym w roku 2012 wykazują także, że kurierzy dostarczali aż 4,25 miliona produktów dziennie. Przyczyną tak imponującego wyniku jest wzrastający poziom wykorzystania e-commerce jako miejsca zakupu prezentów.

– Przedświąteczna gorączka to ogromne wyzwanie dla operatorów kurierskich – zwłaszcza w zakresie obsługi dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce. Aktywność konsumentów przed Bożym Narodzeniem stanowi kulminacyjny moment sezonu sprzedażowego. Klienci coraz częściej decydują się na zakup prezentów w internecie, gdyż są świadomi, że jest to jedyna recepta na uniknięcie czasochłonnego wyczekiwania w sklepowych kolejkach. Jednocześnie liczą na szybką dostawę i komfort odbioru, co dla większości standardowych kurierów stanowi barierę nie do przejścia. Inaczej jest w przypadku naszych Paczkomatów. Są dostępne 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, a zakupiony upominek z łatwością można odebrać w wielu miejscach: w drodze do pracy lub podczas wieczornego spaceru. Bez konieczności uciążliwego dostosowywania się do godzin pracy kuriera i znacznie wygodniej niż w sieciach click&collect” – dodaje Rafał Brzoska.

Reklama

Galeria Jurajska