30 listopada 2013 roku sieć sklepów zoologicznych Maxi Zoo otworzy swoją drugą lokalizację w Warszawie, w centrum handlowym Sadyba Best Mall.

Będzie to trzecia w Polsce placówka tej europejskiej sieci specjalistycznych sklepów, oferujących produkty dla zwierząt domowych. Marka planuje też dalszą ekspansję na polskim rynku.

Maxi Zoo to koncept sprzedaży oparty na wielkopowierzchniowych sklepach oferujących ogromny asortyment produktów dla zwierząt i kompetentne doradztwo. Marka została założona w 1990 roku w Niemczech przez Torstena Toellera, w szybkim tempie rozwinęła swoją działalność w 12 krajach w Europie i obecnie posiada blisko 1,3 tys. sklepów. W połowie listopada Maxi Zoo otworzyło placówkę w Poznaniu, a 30 listopada otworzy się kolejny, trzeci sklep w Polsce, w warszawskim Sadyba Best Mall.

– Koncept marki jest unikalny, jeśli chodzi o kategorię – zakłada sprzedaż w sklepach o powierzchni minimum 450 metrów kwadratowych, asortyment obejmuje wszystkie niezbędne produkty i akcesoria dla zwierząt w różnych przedziałach cenowych, a same sklepy lokalizowane są w dużych obiektach handlowych. Koncept funkcjonowania wyróżnia Maxi Zoo i przyciąga wymagających klientów, dlatego jesteśmy atrakcyjnym partnerem dla galerii handlowych czy retail parków – mówi Country Manager na Polskę Wojciech Kamiński.

Marka planuje intensywną ekspansję w Polsce w liczbie ok. 8 nowych otwarć rocznie, w wybranych miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

– Ponad połowa przyszłego rocznego planu otwarć sklepów jest już zrealizowana. Maxi Zoo ma podpisane umowy na otwarcie czterech kolejnych placówek w 2014 r. i aktualnie sprawdzamy nowe, potencjalne lokalizacje – dodaje Kamiński.

Maxi Zoo oprócz oferty produktów, oferuje klientom profesjonalną obsługę, a dodatkowo organizuje spotkania z weterynarzami i behawiorystami. – Polacy bardzo cenią sobie dodatkowe usługi świadczone przez sklepy – chcą, aby sprzedawcy byli ich doradcami, lubią też uczestniczyć w spotkaniach z ekspertami czy w eventach. Między innymi dlatego Maxi Zoo cieszy się rosnącą popularnością – poza dużym wyborem produktów, w tym cenowym, przyciągamy klientów wartością dodaną do samego sklepu, a także do centrum handlowego – podsumowuje Wojciech Kamiński.

Przedsiębiorstwo Maxi Zoo w roku gospodarczym 2011 osiągnęło ze sprzedaży stacjonarnej i internetowej łączne obroty w wysokości około 1,36 miliarda euro. Maxi Zoo zatrudnia w całej Europie ponad 8,5 tys. osób.