Sklep internetowy marki Giacomo Conti znajdujący się pod adresem internetowym www.sklep.giacomo.pl to kolejny w ostatnich latach przykład poszerzenia sieci dystrybucji o sektor e-commerce. Prace marki nad rozbudową e-sklepu idą w parze z dynamicznym rozwojem punktów stacjonarnych, zakładającym otwarcie 39-ego salonu mody męskiej do końca bieżącego roku.

konkurs-studniowka-2

– Sklep online stanowi alternatywę dla stałych klientów, którzy nie zawsze mają czas odwiedzić stacjonarne salony mody i jednocześnie przyciąga uwagę nowych potencjalnych klientów – mówi w rozmowie z portalem Magdalena Nowaczyk, specjalista ds. marketingu w Giacomo Conti. – Uwzględnienie sektora e-commerce w strategii rozwoju firmy było krokiem koniecznym, by nie pozostać w tyle. Coraz więcej mężczyzn dokonuje zakupów przez internet, doskonale znając swoje rozmiary i potrzeby. Oszczędność czasu i szybka możliwość porównania cen oraz produktów to atuty mające w obecnych czasach niemałą wartość. Patrząc choćby na Wielką Brytanię, gdzie minione pięć lat przyniosło 12 – procentowy wzrost sprzedaży odzieży męskiej – stało się tak nie tylko dzięki lepszemu zarządzaniu markami dla mężczyzn, ale i dzięki otwarciu się branży na sprzedaż internetową – podkreśla Magdalena Nowaczyk.

Uruchomiony 1 lipca 2013 roku e-sklep posiada szereg funkcjonalności, takich jak wyszukiwarka produktów po nazwie czy sortowanie towarów według cen czy popularności, a w odszukaniu konkretnego asortymentu pomagają logicznie wyselekcjonowane atrybuty (rozmiar/fason/ wzór tkaniny). Uwagę zwraca również zamieszczenie na stronach sklepu internetowego listy salonów stacjonarnych, oficjalnego bloga Giacomo Conti oraz wspólny dla obu miejsc sprzedaży Fanpage, co pokazuje iż marka traktuje punkty stacjonarne jako priorytet na obecną chwilę.

Potwierdzają to także przedstawiciele firmy, wyjaśniając dlaczego w ofercie e-sklepu nie ma głównego filaru produktów Giacomo Conti, czyli garniturów.

– Wyznajemy zasadę, że garnitur powinien leżeć na mężczyźnie jak druga skóra, a to wymaga dobrania odpowiedniego fasonu i rozmiaru. W przypadku garniturów a nawet samych casualowych marynarek, tabele rozmiarów nie zawsze dają wystarczający obraz rzeczy i polscy konsumenci nadal czują słuszną potrzebę ich przymierzenia w fizycznym sklepie. Z tego też względu w asortymencie e-sklepu nie ma w ogóle garniturów, z kolei poszukiwacze m.in. koszul mają szanse odnaleźć większy wybór produktów, niż te, które oferuje pojedynczy stacjonarny sklep. Przyjęliśmy, iż podstawowym asortymentem e-sklepu Giacomo Conti będą koszule, spodnie, swetry, kurtki i dodatki – ich kupno za pośrednictwem Internetu nie budzi wątpliwości – mówi Magdalena Nowaczyk.

Jak zdradza Giacomo Conti, prace nad e-sklepem nadal trwają – w najbliższych miesiącach i latach sklep internetowy ma być stopniowo rozbudowywany o nowe funkcjonalności, a wachlarz oferowanych produktów ma się rozrastać.

Stronę www.sklep.giacomo.pl stworzyła ONE Agencja Interaktywna. Podstawowy podział asortymentu to m.in. buty, koszule, kurtki, marynarki, płaszcze, polo, spodnie, swetry, dodati które można wyszukiwać według charakterystycznych cech produktu np. długi/krótki rękaw, rozmiar kołnierzyka, wzór koszuli (gładki/kratka/mikrowzór/prążki), wzrost/rozmiar, fason (regular/slim). W każdej zakładce istnieje także funkcja sortowania po cenie i nazwie a-z, a także sprawdzenie które towary są najpopularniejsze. Dodatkowe zakładki na e-sklepie to m.in. „O marce” ( informacje o marce Giacomo Conti wraz z ikonami przekierowującymi na firmową stronę marki, firmowy Facebook, Youtube, Pinterest), Blog (wpisy 1-2 razy w tygodniu) czy Salony (lista sklepów stacjonarnych).

Sklep online ma zasięg ogólnopolski. Oferta jest uzupełnieniem oferty dostępnej w sklepach stacjonarnych.

– Obecnie nasz sklep internetowy jest dodatkiem do sklepów stacjonarnych, nie na odwrót i zajmuje II miejsce w naszych priorytetach. Dla firmy takiej jak Giacomo Conti, której podstawą są garnitury, e-sklep to punkt komplementarny, w którym klienci znający już nasz asortyment ze sklepów stacjonarnych, mogą wygodnie i szybko zamówić koszulę, sweter, kurtkę czy spodnie. To ten towar sprzedaje się najlepiej, bo nie wymaga poprawek krawieckich czy przymiarek. W przypadku garniturów a nawet samych casualowych marynarek, tabele rozmiarów nie zawsze dają wystarczający obraz rzeczy i polscy konsumenci nadal czują potrzebę ich przymierzenia w fizycznym sklepie. Z tego też względu w asortymencie e-sklepu nie ma w ogóle garniturów, z kolei poszukiwacze m.in. koszul mają szanse odnaleźć większy wybór produktów, niż te, które oferuje pojedynczy stacjonarny sklep. W przyszłości planujemy stopniowo wzbogacać ofertę e-sklepu o większą ilość towarów, a co za tym idzie również dodać kolejne funkcjonalności wyszukiwania towarów (wzory, fasony itp.) – mówi Magdalena Nowaczyk.

Przypomnijmy, marka Giacomo Conti istnieje od 2006 roku. Obecnie sieć tworzy ok. 40 sklepów stacjonarnych zlokalizowanych w centrach i galeriach handlowych. Strategia sieci to pozyskiwanie lokali o powierzchni do 140 metrów kwadratowych zarówno w większych jak i mniejszych centrach handlowych na terenie całej Polski. Marka Giacomo Conti tworzy 3 linie ubrań sygnowanych marką GC: Business, Casual i Wedding.