Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka: 3 tys. sklepów do 2015 roku

Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka

Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka

Mijający 2013 rok był okresem dynamicznego rozwoju sieci Biedronka. W pierwszych trzech kwartałach tego roku inwestycje Grupy Jeronimo Martins w Polsce wyniosły prawie 1,3 mld zł

– W 2014 roku planujemy konsekwentne kontynuowanie naszej strategii, której fundamentem jest dostarczanie codziennie wysokiej jakości produktów w niskich cenach, bliskość sklepów i ścisła współpraca z krajowymi dostawcami. Podtrzymujemy także nasze plany posiadania do 2015 roku 3 tys. placówek w Polsce – powiedział w rozmowie z portalem Retailnet Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka.

– Będziemy nadal konsekwentnie dążyć do tego, aby zakupy w sklepach Biedronka były jeszcze wygodniejsze. Efektem naszych starań było m.in. uruchomienie w październiku 2013 roku systemu obsługi płatności mobilnych iKasa. Pierwsze rezultaty pokazują, że możliwość płacenia za zakupy przy użyciu telefonów komórkowych cieszy się uznaniem klientów. Jest to efekt ich zmieniających się potrzeb, chęci szybkich i wygodnych zakupów, a także rosnącej popularności nowych technologii w codziennym życiu. Wiele nadziei wiążemy także z oczekiwanymi w przyszłym roku zmianami w zakresie stawek interchange fee, co powinno wreszcie urealnić możliwości wprowadzenia płatności kartami płatniczymi w sieci Biedronka.

– Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej pozytywnie oceniamy perspektywy całej branży detalicznej na najbliższe lata. Polska nadal dysponuje dużym potencjałem rozwoju nowoczesnego handlu i jestem przekonany, że przyszły rok będzie okazją do wykorzystania tego potencjału także przez sieć Biedronka.

– Wszystko wskazuje na to, że w 2014 roku najszybciej rozwiną się te formaty, które będą potrafiły najlepiej dostosować swoją ofertę do potrzeb konsumentów. Polacy poszukują na zakupach rozwiązań szybkich, efektywnych i wygodnych. Mamy coraz mniej czasu i ochoty na to, by jeździć np. na zakupy do odległych hipermarketów, poświęcając na to 2–3 godziny. Co więcej, konsumenci chcą, aby żywność była z jednej strony jak najświeższa, z drugiej – oferowana w formie częściowo przygotowanej do spożycia. Trendy te będą decydować w najbliższych latach o kierunkach rozwoju poszczególnych formatów sprzedaży. Należy się spodziewać, że nadal będziemy obserwować dynamiczne zwiększanie udziałów w rynku przez formaty typu convenience oraz spadek znaczenia hipermarketów – podsumowuje Tomasz Suchański.

Przypomnijmy: od początku działalności Grupa Jeronimo Martins zainwestowała ok. 10 mld zł w rozwój w Polsce, głównie w sieć Biedronka. Tylko w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku inwestycje Grupy Jeronimo Martins w Polsce wyniosły prawie 1,3 mld zł. Środki te pozwoliły na wzrost sieci Biedronka. Na koniec listopada 2013 roku sieć Biedronka liczyła ok. 2,3 tys. placówek. W najnowszym raporcie Jeronimo Martins szacuje, że sprzedaż w Polsce w całym 2016 roku ma sięgnąć 12 mld euro, czyli ok. 50,5 mld zł. W prezentacji zaznaczono, że w celu zwiększenia zasięgu możliwe jest powstawanie w ramach sieci Biedronka także innych formatów sklepów. Mają to być mniejsze sklepy dyskontowe o powierzchni 200-300 mkw., działające na zasadach franczyzy i lokalizowane głównie we wsiach.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016