Gemini Park Tarnów: kryzys nas ominął

Gemini Park Tarnów

Gemini Park Tarnów

Analitycy podsumowali ostatnie miesiące w handlu detalicznym w Polsce: zgodnie z danymi IPSOS rośnie wskaźnik optymizmu konsumentów, a w sprzedaży detalicznej kontynuowane są pozytywne trendy. Wyraźne ożywienie nastrojów konsumenckich obserwowane jest od dłuższego czasu również w Gemini Park Tarnów, centrum handlowym należącym do Gemini Holding

Jak podał GUS, we wrześniu roczna dynamika sprzedaży detalicznej w Polsce wzrosła o 3,9 proc., po tym, jak miesiąc wcześniej zanotowano wzrost o 3,4 proc. Te pozytywne dane potwierdzają stopniowo postępujące ożywienie gospodarcze, które obserwowane jest m.in. w Gemini Park Tarnów.

W lipcu tego roku Centrum zanotowało wzrost odwiedzalności o 22 proc. i zwiększenie wyników sprzedaży o 10 proc. W sierpniu wyniki wzrosły analogicznie o 24,7 proc. i 18 proc. w stosunku do tych samych miesięcy roku ubiegłego. Po udanych miesiącach wakacyjnych Centrum kontynuuje dobrą passę. Ostatnie badania wyników odwiedzalności z minionych 10 miesięcy pokazują wzrost frekwencji w Centrum o blisko 30 proc. rok do roku. W tym czasie obroty wzrosły o 13 proc.

– Obserwując tętniące życiem kawiarnie i restauracje w Gemini Park Tarnów, nie mam wątpliwości co do tego, że spowolnienie gospodarcze się kończy, a ludzie odzyskują radość z zakupów – komentuje Zbigniew Nowak, dyrektor Gemini Park Tarnów. – Klienci liczniej nas odwiedzają, co przyczynia się do tego, co najbardziej cieszy: systematycznego wzrostu obrotów, jakie generują sklepy w galerii – dodaje Z. Nowak.

Na początku tego roku GFK Polonia prognozowała, iż potencjał zakupowy polskich konsumentów w 2013 roku wyniesie w sumie 220 mld euro, co na tle pozostałych konsumenckich rynków europejskich da nam, całkiem niezłe, 9 miejsce w rankingu zamożności. Mimo to ostatnie załamanie gospodarcze w strefie euro spowodowało, iż polscy konsumenci na pewien czas wstrzymali się z zakupami. Jednak sonda zrealizowana w ostatnich tygodniach wśród najemców Gemini Park Tarnów pokazuje, iż rok 2013 będzie kolejnym rokiem wzrostów, co przy poprawie wskaźnika optymizmu konsumenckiego bardzo dobrze prognozuje na 2014 rok. Potwierdzają to obecne wyniki: wzrost odwiedzalności rok do roku 27 proc. oraz wzrost obrotów 17 proc.

Popularnością cieszy się salon firmy 4F w Gemini Park Tarnów oferujący odzież sportową. – Z naszego punktu widzenia nie widać w ostatnich miesiącach czy latach spadku koniunktury. Wręcz przeciwnie – dzięki rosnącemu apetytowi na sport i spędzanie wolnego czasu w sposób aktywny widzieliśmy, że klienci coraz chętniej odwiedzają nasze sklepy, w tym także ten w Centrum Gemini Park Tarnów. Spodziewamy się, że nadchodzący sezon zimowy, który upłynie pod znakiem igrzysk olimpijskich, jeszcze ten trend pogłębi – komentuje Justyna Zajączkowska, Brand Manager marki 4F.

Na brak klientów nie narzeka także salon Sferis, oferujący sprzęt komputerowy. – Niewątpliwie Centrum Handlowe Gemini Park Tarnów należy do najatrakcyjniejszych w regionie, co przekłada się na liczbę odwiedzających je klientów. W ostatnim czasie odnotowujemy nieznaczny ich wzrost w naszym salonie, sugerujący polepszające się nastroje konsumentów, którzy mają możliwość zapoznania się z nowościami technicznymi i trendami w branży komputerowej – komentuje Edyta Wrzosowska, dyrektor marketingu Sferis.

Także salon odzieżowy firmy Pako Lorente zlokalizowany w Gemini Park Tarnów cieszy się dużą popularnością nie tylko ze strony odwiedzających, ale przede wszystkim kupujących. – Możemy zauważyć poprawę nastrojów wśród konsumentów, a co za tym idzie – pochwalić się wyższymi wynikami sprzedaży. Patrząc na rozwój sytuacji i zbliżającą się świąteczną gorączkę zakupów, jestem przekonana, iż w najbliższych miesiącach wzrost obrotów będzie również zadowalający – mówi Karolina Zalewska, Brand Activity Specialist w firmie Pako Lorente.

Wysokie wyniki oraz ugruntowana pozycja Gemini Park Tarnów na rynku lokalnym sprzyjają dużej popularności obiektu wśród najemców. Tylko w ostatnim czasie oferta Centrum powiększyła się o sklep kosmetyczny Hebe, 4F, Quickside, Perfekt Serwis oraz znaną w regionie Cukiernię Kudelski. Na początku grudnia do centrum dołączą także nowe marki, takie jak Alior Bank czy Badura. Obecnie Gemini Park Tarnów tworzy blisko 100 sklepów oraz punktów gastronomicznych i usługowych zlokalizowanych na 42,5 tys. mkw. powierzchni najmu.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016