Według raportu Mobile Shopper Study, przygotowanego przez GE Capital Retail Bank, siedem z dziesięciu czynności wykonywanych na smartfonach jest związanych z zakupami online. W tym samym czasie rośnie liczba konsumentów korzystających ze sprzedaży wielokanałowej za pomocy różnych mediów cyfrowych.

“Konsumenci zorientowani na sprzedaż wielokanałową wydają więcej pieniędzy. Oczekują też możliwości bezproblemowego zrobienia zakupów zarówno online, jak i w sklepie” – wyjasnia Courtney Keating, wicedyrektor ds. nowych produktów w GE Capital’s Retail Finance. „Aby zapewnić sobie lojalność takich konsumentów, e-sklepy muszą dobrze zrozumieć czynniki, które skłaniają klienta do zakupu danego towaru. Muszą też opracować plan marketingowy, który będzie stawiał konsumenta na pierwszym miejscu” – dodaje.

Raport Mobile Shopper Study zawiera szereg spostrzeżeń na temat preferencji konsumentów, w tym te dotyczące ich oczekiwań odnośnie urządzeń mobilnych. Odpowiada też na pytanie, co sprawia, że konsumenci wracają do danego sklepu online.

Źródło: GE Capital Retail Bank
Źródło: GE Capital Retail Bank

Poniżej przedstawiamy kilka kluczowych wniosków z raportu:

  • Zakupy to nasza ulubiona forma korzystania z urządzeń cyfrowych – około 61% ankietowanych przynajmniej raz skorzystało ze swojego smartfona w celach zakupowych, a 36% zrobiło to w przeciągu ostatnich trzech miesięcy. Stanowi to 10-procentowy wzrost w skali rok do roku.
  • Oferty specjalne skierowane do konsumentów za pośrednictwem urządzeń mobilnych są dobrym narzędziem do motywowania konsumentów – 73% ankietowanych regularnie korzysta z takich ofert, a 69% deklaruje, że robi zakupy chętniej, jeśli może skorzystać z kuponu promocyjnego. Posiadacze kart kredytowych najszybciej adoptują nowe technologie mobilne, stanowią też wysoki odsetek wśród lojalnych klientów.
  • Konsumenci używają urządzeń mobilnych zarówno w sklepach, jak i poza nimi. 40% ankietowanych twierdzi, że korzystali by z usług danego sklepu częściej, gdyby mogli to robić za pomocą telefonu.
  • Większość wyszukiwanych w sieci towarów stanowią produkty z wyższej półki – około 25% ankietowanych deklaruje, że szuka informacji o produkcie przed dokonaniem zakupu. Liczba ta podwaja się dla towarów o cenie powyżej 116 dolarów.

Courtney Keating podsumowuje: “Ponieważ coraz większa liczba klientów używa urządzeń mobilnych w celu robienia zakupów i skorzystania z usług finansowych, skupiamy się na dostarczeniu im jak najprostszych rozwiązań, zarówno jeśli chodzi o zakupy, jak i o płatności.”