Firma Prep Obsessed przeprowadziła próbną sprzedaż na Instagramie za pomocą nowej platformy stworzonej przez Solside. W efekcie otrzymała tyle samo zamówień, co na Facebooku, mimo że na Instagramie ma aż o 93% mniej fanów.

Akcję przeprowadzono 28 listopada 2013 roku. Firma Solside, która prowadzi biznes na Facebooku przeniosła sprzedaż na Instagram. Prep Obsessed jest jednym z kilku sprzedawców, którzy rozpoczęli działalność na Facebooku z wykorzystaniem oprogramowania Solside. Jednocześnie rozpoczęła ekspansję na Instagramie. Solside zanalizowała dla Evigo.pl sposób, w jaki Prep Obsessed prowadzi sprzedaż za pośrednictwem kilku kanałów.

Prep-Obsessed-FB
Strona Prep Obsessed na Facebooku

Dwie przyjaciółki Nina Vitalino i Corey O’Loughlin dość wcześnie odkryły swoje wspólne upodobanie do eleganckiego stylu. Wspólnie założyły firmę. Doświadczenie Niny w branży e-commerce oraz przygotowanie marketingowe Corey idealnie się uzupełniały. Razem rozpoczęły opracowywanie strategii sprzedaży w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, oraz na platformie Etsy.

Do czasu gdy w kwietniu 2013 roku uruchomiły sprzedaż na Facebooku, zdołały zgromadzić wokół marki Pep Obsessed lojalną i zaangażowaną społeczność fanów. „Ograniczenie całego procesu zakupowego do Facebooka jest ogromną szansą. Nigdy nie staramy się nakłaniać fanów do kupna w sposób, który mógłby skutkować spadkiem sprzedaży.” – mówi Corey dodając, że zwykła strona e-commerce jest już przeżytkiem.

Screen-Shot-2013-11-24-at-11.35.45-AM
Prep Obsessed ma określoną grupę odbiorców

Gdy Solside uruchomił swoją platformę na Instagramie, zachęcił Prep Obsessed do przeprowadzenia próbnej sprzedaży wśród fanów na tym portalu. Efekt był zdumiewający: mimo że strona Prep Obsessed na Facebooku ma ponad 25 tysięcy fanów, a na Instagramie jedynie 1.700, na tym ostatnim portalu dokonano jedynie o 10 zamówień mniej niż wynosi tygodniowa średnia na Facebooku. „Instagram jest dla wielu naszych klientów ulubionym kanałem sprzedaży. Na tym portalu widzimy zupełnie inne reakcje gdy zamieszczamy niektóre z naszych popularnych produktów. Instagram umożliwia bardziej „luźny” sposób robienia zakupów i naszym fanom się to podoba.”

Właścicielki Prep Obsessed odkryły, że można wykorzystywać kilka kanałów sprzedaży jeśli tylko obierze się właściwą strategię. Aby obsłużyć klientów, którym znudził się Facebook otworzyły sklep na platformie Etsy.com. „Każdy kanał sprzedaży traktujemy inaczej.” – tłumaczy Corey. „Na Etsy koszty są wyższe, lecz dostawa jest lepiej zorganizowana, a klienci kupują na własnych warunkach. Nie muszą się martwić o to, że koś ich wyprzedzi, tak jak na Facebooku.”

„Czas, który zaoszczędzamy korzystając z Solside jest jednym z czynników, dzięki którym odnosimy sukces.” – dodaje Nina. „Zaszłyśmy dalej niż kiedykolwiek nam się wydawało że możemy zajść. Stało się tak dzięki naszemu przygotowaniu, dzięki wiernym klientom i dzięki temu, że dobrze się nam współpracuje.” – dodaje Nina.

Prep-obsessed
Właścicielki firmy mogą z optymizmem patrzeć w przyszłość

Artykuł jest przedrukiem z oryginalnego postu, który ukazał się 2 grudnia na oficjalnym blogu Solside.