Greenpoint strategia sprzedaży online

Riccardo – multibrandowa sieć sklepów oferująca odzież, obuwie i akcesoria światowych marek – po udanym debiucie sklepu internetowego w Polsce planuje rozszerzyć e-sprzedaż na Wyspach Brytyjskich oraz pozostałych rynkach europejskich.

riccardo-2

W ubiegłym roku poznańska firma Riccardo rozpoczęła ekspansję w internecie. Po kilku miesiącach okazało się, że rozszerzenie kanału sprzedaży o sklep internetowy było słuszną decyzją, która spowodowała nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale także wzrost świadomości marki wśród internautów. Przyczyniły się do tego zarówno podjęte kampanie marketingowe, jak i PR-owe, w tym stworzenie ciekawego bloga oraz działania w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, Pineterest).

Wejście na rynki europejskie stanowi kolejny etap e-strategii, jaką firma Riccardo opracowała i realizuje przy pomocy doradcy – Grupy AMP Media. Udany debiut na polskim rynku internetowym zachęcił firmę do rozszerzenia obszaru działania. W pierwszej kolejności wybór padł na Wielką Brytanię. Decyzja ta pociągnęła za sobą konieczność dostosowania e-sklepu do nowych warunków. Powstała zatem kompletna wersja angielska z cenami produktów podanymi w funtach oraz komunikatami w języku angielskim, umożliwiająca składanie zamówień na rynku brytyjskim.

„W handlu internetowym granice nie istnieją. Dla klienta coraz mniejsze znaczenie ma fakt, czy dany produkt kupi u rodaka, czy sąsiada. Dla niego liczą się jakość obsługi, cena, warunki dostawy. Zasoby logistyczne, jakie posiada Riccardo, śmiało pozwalają na zrobienie kroku w stronę Europy i my ten krok postawiliśmy.” – mówi Grzegorz Trzeciak z Riccardo. Na razie wysyłka produktów do Wielkiej Brytanii będzie się odbywała z Polski, dostawcą będzie międzynarodowa firma DHL. Firma współpracuje również z polskim InPostem, w najbliższej przyszłości planuje korzystać liczne paczkomaty InPost na Wyspach Brytyjskich.

Przedstawiciele firmy Riccardo swoją przewagę konkurencyjną upatrują w oferowanym przez siebie asortymencie. W portfolio firmy znajdują się bowiem marki popularne wśród brytyjskich klientów. „Oczywiście, rynek brytyjski jest dużo bardziej rozwinięty niż nasz, a tamtejsi klienci przyzwyczajeni są do produktów ze średniej i wyższej półki. W kanale online będziemy w stanie pod tym względem konkurować z graczami na tamtejszym rynku.” – mówi Piotr Kluczewski z AMP Media. Ponieważ Anglicy bardzo chętnie kupują za pomocą aplikacji mobilnych na smartfony i tablety, w 2014 roku Riccardo uruchomi aplikacje mobilną skierowaną właśnie na rynek brytyjski. „Będzie się ona różniła od innych aplikacji sprzedażowych. Jej zadaniem będzie przede wszystkim budowanie lojalności.” – dodaje.

Riccardo oferuje odzież, obuwie i akcesoria światowych marek, m.in. Tommy Hilliger,Guess, Lio Jo, Armani Jeans, Emu, Ecco, Clarks czy Geox. Poza sklepem internetowym firma jest właścicielem 16 ekskluzywnych salonów, w tym 13 z obuwiem oraz 2 sklepów odzieżowych amerykańskiej marki Guess by Marciano i Guess Jeans.