Sklep Empikfoto.pl zintegrował się z Instagramem, dzięki czemu  umożliwił zamawianie odbitek zdjęć zamieszczonych na profilu społecznościowym bez konieczności ponownego logowania się na stronie sklepu.  Wystarczy, że użytkownik zintegruje swoje konto na Instagramie ze specjalną aplikacją i będąc klientem empikfoto.pl może ze swojego profilu zamawiać odbitki zdjęć w odpowiednim formacie.

Strona Empikfoto.pl jednym z czterech sklepów internetowych zarządzanych przez e-Commerce Services. Należą do niej także inne sklepy grupy EM&F: Empik.com, Empiktravel.pl oraz Smyk.com. Strona empikfoto.pl działa już od 2004 roku. Od stycznia 2013 zarządza nią Błażej Tulwin. Od tej pory witryna przeszła gruntowną przebudowę: menu przeprojektowano nawigację, poprawiono landing page i sposoby prezentacji produktów.

empik_2
Strona internetowa empikfoto.pl

Empikfoto.pl oferuje przede wszystkim zamawiane przez internet odbitki zdjęć, fotoksiążki, a także gadżety ze specjalnie zamówionymi nadrukami. Można np. zamówić kubek czy puzzle ze zdjęciem, które zrobiło się samemu. Produkty wysyłane są do domu za pośrednictwem Poczty Polskiej, bądź usługi kurierskiej. Są też dostępne do odbioru w salonach Empik w całym kraju. To właśnie opcja odbioru osobistego jest jedną z przewag konkurencyjnych sklepu empikfoto.pl, ze względu na dobrą lokalizację salonów. Oferta empikfoto.pl jest też dostępna w salonach Empik, gdzie można przynieść zdjęcia do wywołania lub zamówić kubek ze zdjęciem. Dzięki temu wykorzystywane są  możliwości, jakie daje sprzedaż wielokanałowa.

empik_1
Blog firmowy empikfoto.pl

Strona empikfoto.pl jest obecna jest  na Facebooku, prowadzony jest blog firmowy oraz jak wspomniano jest zintegrowana z Instagramem. Szczególnie ten ostatni portal społecznościowy jest szczególnie odpowiedni dla promocji witryny związanej z fotografią. Empikfoto.pl, oprócz organizacji wielu konkursów fotograficznych, wprowadził również specjalny produkt „Instafota”, pozwalający zamawiać odbitki w formacie 10×10cm bezpośrednio ze zdjęć dostępnych na profilu na Instagramie. Użytkownik musi tylko zintegrować swoje konto ze stroną empikfoto.pl, żeby móc przesyłać bezpośrednio zdjęcia i zamawiać odbitki.

Błażej Tulwin, general manager Empikfoto.pl z branżą e-commerce związany jest od 2006 roku, kiedy rozpoczął pracę w HighClass.pl. sklepie, którego był współzałożycielem. Po pięciu latach firma została sprzedana, a Błażej Tulwin zajął się tworzenie strony e-commerce dla sieci franczyzowej Recman. Od stycznia 2013 roku jest general managerem Empik.foto.