adobe e-commerce

Znamy już obroty amerykańskich sprzedawców osiągnięte podczas jednego z najgorętszych dni zakupowych w roku. Adobe opublikował Adobe Digital Index 2013 zawierający szacunkowe wyniki sprzedaży osiągnięte w poniedziałek po Dniu Dziękczynienia.

Obroty ze sprzedaży przez internet osiągnęły 2,29 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 16% w porównaniu z 2012 rokiem. 18,3% sprzedaży osiągnięto sprzedając przez urządzenia mobilne. W tym kanale sprzedaży zanotowano rekordowy wzrost o 80% rok do roku.

Weekend, który nastąpił po Dniu Dziękczynienia był zdominowany przez sprzedaż wielokanałową, natomiast w Cyber Poniedziałek najwięcej zarobili sprzedawcy internetowi. Ich udział w sprzedaży wyniósł 42%. Według danych Adobe, poniedziałek 2 grudnia 2013 roku był piątym z rzędu dniem rekordowych wyników sprzedaży wygenerowanej przez amerykańskich przedsiębiorców.

„Sprzedawcy osiągnęli 10% rocznej sprzedaży w przeciągu kilku ostatnich dni, co stanowi 26% wzrostu rok do roku.” – mówi Tamara Gaffney, główny analityk  Adobe Digital Index w Adobe. „Sprzedaż przez urządzenia mobilne zanotowała największy wzrost o 80% w porównaniu z 2012 rokiem.”

Sprzedaż przez smartfony i tablety napędziła w „Cyber Poniedziałek” sprzedaż w wysokości 419 milionów dolarów, co stanowi nowy rekord. Tablety wygenerowały większą część tego wzrostu, stanowiąc 12,7% całej sprzedaży przez internet. Dominowały zakupy przez iPad z 10,1% udziału w sprzedaży, zaś urządzenia działające na Androidzie wygenerowały obroty w wysokości 23 milionów dolarów, co stanowiło 1% całej sprzedaży. Największe obroty ze sprzedaży mobilnej zanotowano na Alasce i na Hawajach. W tych regionach udział sprzedaży przez urządzenia mobilne wynosił 26,6% w porównaniu z ogólnokrajową średnią w wysokości 18%.

Media społecznościowe wygenerowały pomiędzy Dniem Dziękczynienia a „Cyber Poniedziałkiem” sprzedaż w wysokości 148 milionów dolarów, co stanowiło 2% udziału. Poziom sprzedaży przez portale społecznościowe nie wzrósł w porównaniu z 2012 rokiem. Swój udział najbardziej zwiększył Twitter (o 24%), osiągając 9% całości sprzedaży. Również Pinterest zanotował niezły wzrost zwiększając udział w ruchu sprzedażowym o 17% rok do roku. Facebook odpowiadał za 64% sprzedaży wygenerowanej przez social media, co stanowi wzrost o 12%.

Dane analizujące sprzedaż online publikowane przez Adobe pochodzą z analizy 900 milionów odwiedzin na stronach sklepów internetowych dokonanych w „Cyber Poniedziałek” oraz ponad trzech miliardów wizyt, które odbyły się od Dnia Dziękczynienia. Całkowita sprzedaż online w „Cyber Poniedziałek” 2013 osiągnęła poziom o 1% wyższy niż przewidywał Adobe 5 listopada 2013 roku.