Facebook nie tylko wpływa na wzrost sprzedaży, ale jest także doskonałą platformą, na której można wygenerować wysoki wzrost z inwestycji (ROI). Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę NapoleonCat.com, zwrot ten może osiągać ponad 200%.

Sklep Złote Wyprzedaże dzięki kampanii na Facebooku miał 30% wzrost sprzedaży. ROI z kampanii w tym serwisie społecznościowym kształtował się na poziomie 230%, a koszt pozyskania leada na Facebooku był prawie czterokrotnie niższy niż w pozostałych kanałach online. Z kolei ROI osiągnięty w trakcie trzymiesięcznej kampanii na Facebooku serwisu Go2Arena był na poziomie 200%. Fanów stale przybywa. Z danych firmy NapoleonCat wynika, że tylko w ciągu ostatnich 6 miesięcy ponad 100 tysięcy nowych osób polubiło fanpage Zlotewyprzedaze.pl i Allegro.

Nie jest to tylko polska specyfika. Sklep Fab.com generuje 30% swojego ruchu z Facebooka, firma MSC Cruises wykorzystała facebookowe oferty na tyle skutecznie, że sprzedała wszystkie miejsca na statku w 72 godziny.

Najwięcej fanów w branży e-commerce ma Allegro (ponad 1,2 miliona). Na drugim miejscu plasują się Złote Wyprzedaż,e na trzecim zaś Empik.com. Paczkomaty InPost zajmują szóste miejsce wśród firm z branży e-commerce. Na Facebooku radzą sobie dobrze także mniejsze firmy, czego przykładem jest urbancity.pl. Fanpage sklepu z odzieżą ma najwięcej komentarzy i polubień (odpowiednio 88,1 tysięcy oraz 1,6 miliona). Fani Butyk.pl udostępniali informacje o promocjach i ofertach 40,9 tysięcy razy.

Internauci na stronach społecznościowych szukają głównie informacji o nowościach, zniżkach, kuponach rabatowych. Traktują oni np. Facebooka jako platforme do komunikacji ze sklepem, miejsce, gdzie mogą znaleźć odpowiedzi na pytania. Firma NapoleonCat zbadała response rate, czyli stosunek postów napisanych przez klientów do odpowiedzi na nie. Średni response rate dla 50 największych polskich stron e-commerce wynosi 47%. Część marek w ogóle nie zezwala na zostawianie wpisów na swojej stronie. Najczęściej dialog z konsumentami prowadzi sklep z grami Muve.pl, który odpowiada na 85% postów.

Internauci na fanpage’ach e-commerce najbardziej aktywni są w sobotę, „lubię to” klikają najczęściej w poniedziałek, a komentują i piszą najchętniej w czwartki. Największe zaangażowanie obserwujemy o godzinie 10. Wtedy też pojawia się najwięcej postów. O godzinie 11 pojawia się z kolei najwięcej polubień. Internauci przeglądający oferty e-sklepów na Facebooku czas na komentarze mają wieczorem. Najchętniej robią to o godzinie 21.

NapoleonCat.com to firma tworząca narzędzie do analizy i publikacji treści w mediach społecznościowych, która stale bada polskie marki e-commerce.