Serwis Tumblr testuje nowy typ reklamy, dzięki któremu nazwy firm będą umieszczane w blogach o rosnącej popularności. Pilotażowe testy prowadzone są przez marki takie jak Calvin Klein, Twentieth Century Fox i Turner Broadcasting – dowiedział się Mobile Marketer.

Tumblr jest platformą dla mikro-blogów i serwisem społecznościowym. Daje on użytkownikom możliwość publikowania multimedialnych treści, takich jak zdjęcia i wideo. Pojawiają się one w postaci krótkich wpisów. W maju firma została wykupiona przez Yahoo! za 1,1 miliarda dolarów i od tego czasu firma tworzy różne narzędzia reklamowe.

Jak relacjonuje Mobile Marketer, pierwszą marką, która zgłosiła się do próbnego programu był a wytwórnia Twentieth Century Fox, która będzie promowała swój nowy film, „Diabelskie nasienie”. „Gdy konsumenci klikną na reklamę, zostaną skierowani do wpisu na Tumblr, który poświęcony jest temu filmowi” – napisano w artykule. Data premiery reklamy dla Calvina Kleina nie została jeszcze ustalona.

Reklamodawcy i marki, które chcą trafić do użytkowników Tumblra mogą już to robić za pomocą sponsorowanych wpisów mobilnych i internetowych. Wpisy sponsorowane na Tumblrze działają niemal tak samo jak reklamy na Facebooku, czy też sponsorowane tweety. Przypominają one wpisy blogowe i przestawiane są w ich strumieniu, w miarę tego, jak użytkownik przewija treści na ulubionym tumblrowym blogu.

Po przejęciu serwisu przez Yahoo, David Karp, prezes Tumblr’a, powiedział w wywiadzie z Charliem Rose, że kreatywna reklama marek zapewni Tumblr’owi biznesową przyszłość, a nowy format reklamowy pasuje do wizji Karpa.