Empik: zmienia format salonów i dostosowuje się do nowoczesnych technologii

Mobilna sprzedaż w Empiku

Mobilna sprzedaż w Empiku

Zarząd EM&F poinformował o zmianach w sieci salonów Empik. Asortyment Empiku zostanie przebudowany, pojawi się nowy format salonów i nowe produkty pozawydawnicze

Zmiany w sieci, jak poinformowano, są  związane z dynamicznym rozwojem nowych technologii, wzrostem znaczenia internetu, jak również ze zmieniającymi się potrzebami odbiorców.

– Koncepty handlowe ewoluują na całym świecie – kreują nowe doświadczenie w przestrzeni salonu, budują ofertę wokół kluczowych i aktualnych zainteresowań odbiorców, a sposób jej ekspozycji uwzględnia potrzeby klientów. My również przebudowujemy ofertę i format salonów, wzbogacając asortyment o nowe kategorie pozawydawnicze, ściśle powiązane z tradycyjnym asortymentem Empiku (zwłaszcza książkami), które rozwijają pasje, inspirują do dalszego rozwoju. Jednocześnie realizujemy podstawowy cel i misję Empiku – popularyzację kultury i sztuki – mówi Olaf Szymanowski, prezes Empiku.

Wśród obecnych na międzynarodowych rynkach konceptów handlowych, które stały się inspiracją dla nowej strategii Empiku, są m.in. National Geographic Store (który wzbogacił swoją ofertę o oryginalne produkty etniczne i regionalne związane z popularyzowanymi od lat przez tę sieć podróżami), jak również francuska sieć Nature et Découvertes, która swoją ofertę kieruje do miłośników przyrody i podróży, ludzi ciekawych świata.

Empik przygotował koncepcję tzw. światów tematycznych – grup produktów nie-wydawniczych, powiązanych z poszczególnymi działami oferty książkowej – kluczowej kategorii Empiku.

– Obecnie prezentujemy produkty w strefach tematycznych skupionych wokół zagadnień, które interesują i inspirują naszych klientów, m.in. podróże i odkrycia, nauka i natura, sztuka kulinarna, wystrój wnętrz, życie rodzinne oraz upominkowe gadżety. Chcielibyśmy, aby światy tematyczne Empiku były podróżą, która pozwoli pogłębić pola zainteresowań, a nawet odkrywać zupełnie nowe pasje – mówi Agnieszka Kasprzak, dyrektor handlowy kategorii Non-Editorial w Empiku.

Obok tradycyjnych albumów, dotyczących sztuki czy płyt DVD z klasykami kina, od kilku miesięcy w salonach Empik można kupić produkty z kolekcji Empik Art Unlimited, która pod jednym szyldem skupia prace uznanych twórców i unikalne projekty autorskie. Kolekcje sygnowane logo Empik Art Unlimited to formy sztuki użytkowej.

Empik od 65 lat jest stałym elementem kulturalnego krajobrazu Polski.  W około 200 salonach Empik oferuje mix produktów: książki, muzykę, filmy, gry i programy multimedialne, prasę, produkty art&pap, artykuły edukacyjne, gadżety, produkty do dekoracji wnętrz, a także bilety na różnorodne wydarzenia.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska