Sieć obuwnicza Converse, obecna jest w Polsce przede wszystkim w sklepach outletowych i multibrandowych. Ostatnio powstał sklep internetowy, który sprzedaje obuwie marki Converse. O szczegóły uruchomienia sklepu  pytamy Marka Ostrowskiego, właściciela sklepu Sklepconverse.pl.

converse
Sklep internetowy Converse

Z jakimi systemami jest zintegrowany Sklep Converse i w jakim stopniu?

Projekt zrealizowała firma i-sklep.pl. Jesteśmy zintegrowani z własnym system ERP, z którego codziennie aktualizowane są stany magazynowe. Bez tego nie wyobrażam sobie prowadzenia sklepu internetowego. Nie mamy głębszej integracji i nie widzę na razie potrzeby zmian. Jakiekolwiek zmiany lub bardziej skomplikowane integracje mają sens dopiero po osiągnięciu odpowiednio wysokiego poziomu sprzedaży.

Jeśli chodzi o kanały sprzedaży to nie wystawiamy oferty na porównywarkach np: Ceneo – po próbach i testach okazało się, że choć Ceneo generuje duży ruch, to nie przekłada się on na sprzedaż, a generuje ogromne koszty. Są lepsze formy promocji dla nas jak np: pozycjonowanie i AdWords. Ruch z tych źródeł zarabia na siebie i przynosi finansowe korzyści. Jest też również pewien procent sprzedaży z Allegro, ale większość sprzedaży pochodzi z wejść bezpośrednich lub z wyników wyszukiwania.

Aktualnie dla sklepu Converse nie prowadzimy fanpage, nie mamy żadnej integracji z social mediami, choć nie wykluczamy w przyszłości zając się social media na poważnie. Wymaga to pracy i zaangażowania, w tym momencie brakuje osoby która mogła by to pociągnąć odpowiednio. Jeśli chodzi o systemy płatności to na razie korzystamy z usług Dotpay’a, choć nieustannie dostajemy oferty od innych operatorów ostatnio choćby od Inpay24. Różnica w prowizji jest spora.

Jaka część sprzedaży odbywa się przez telefony komórkowe?

Strona sklepu jest responsywna.  Póki co, ruch ze smartfonów nie jest duży ale rośnie i podejrzewam, że za jakiś czas będzie miało to istotne, o ile nie dominujące, znaczenie. Widać wyraźnie, że coraz więcej sklepów powstaje w technologii RWD. Zwłaszcza tych, których grupą docelową jest młody klient, który nie boi się technologicznych nowinek i z nich korzysta.

Dlaczego nie powstała specjalna aplikacja mobilna?

Trudno było by mi zajmować się oddzielnym programem, jakim jest dedykowana aplikacja mobilna. Sklep w RWD załatwia sprawę z wersją sklepu pod smartfony.

Skąd pomysł by sprzedawać tylko jedną markę w sklepie?

Pomysł był strzałem na ślepo. Liczyłem na to że nazwa domeny pozwoli łatwo wypozycjonować sklep na pierwsze miejsce w przeglądarkach w oparciu na popularnych frazach związanych z Conversami. Przyniosło to konkretny ruch na stronie i konkretną sprzedaż. Teraz wystarczy tylko szybko realizować zamówienia i zapewnić dostępność towaru w sklepie.