Sondaż Douglas Polska: 44 proc. klientów wybiera na prezent kosmetyki

Wyspa Douglas Beauty Studio

Wyspa Douglas Beauty Studio

W tym roku 84 proc. Polaków wybierze się do sklepów po gwiazdkowe prezenty. 44 proc. wybierze kosmetyki. W dalszej kolejności Polacy zdecydują się na: książki (40 proc.), perfumy (37 proc.), odzież (22 proc.) i słodycze (21 proc.) – wynika z badania Millward Brown dla sieci perfumerii Douglas

Z badania wynika, że ponad 60 proc. Polaków nie wie, co kupić na prezent, a 72 proc. obawia się, że upominek będzie nietrafiony. W okresie przedświątecznym Polaków denerwują kolejki do kas (68 proc.), tłum w centrach handlowych (69 proc.) oraz brak fachowej pomocy sprzedawcy (40 proc.).

Jaki jest przepis Polaków na bezstresowe święta? Dla 60 proc. osób podstawowym lekarstwem jest kompetentny doradca w sklepie. Poziom świątecznego stresu złagodzi też pakowanie zakupów na prezent (47 proc.), spokojna muzyka (43 proc.) oraz gotowe propozycje upominkowe (40 proc.). – W morzu możliwości zakupowych pojawia się bardzo ludzka potrzeba szczerej rozmowy z kompetentnym doradcą – takim, który na podstawie kilku minut rozmowy potrafi ocenić, czy radość sprawi coś z kategorii najnowszych trendów czy niezawodnych klasyków – mówi Elżbieta Plichta reprezentująca sieć Douglas.

Badanie Millward Brown dla Douglas Polska koncentrowało się na poznaniu planów zakupowych Polaków w związku ze zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia. Badanie przeprowadzono metodą indywidualnego wywiadu telefonicznego, realizowanego techniką CATI na ogólnopolskiej reprezentatywnej grupie 1001 osób w wieku 15–75 lat, zróżnicowanych pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania, w dniach 11–14 października 2013 roku.

Douglas Polska ma 107 sklepów o zróżnicowanych formatach w 56 miastach. Wynajmuje blisko 30 tys. mkw. powierzchni w centrach handlowych i lokalach przy ulicach handlowych. Douglas House of Beauty w warszawskiej Arkadii to sklep flagowy i największa perfumeria w Polsce – o powierzchni 1,2 tys. mkw. W swoim asortymencie sieć ma ponad 70 marek na wyłączność (m.in. Giorgio Armani Cosmetics, Bobbi Brown, La Mer, Tom Ford, Sensai Kanebo International).

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska