Friends – nowa marka na rynku gastronomicznym

Logo Friends

Logo Friends

Friends jest nową siecią gastronomiczną założoną przez Capital36, która rozpoczęła działalność w Polsce 28 listopada 2013 roku. Friends sprzedaje przez cały dzień świeże posiłki w przystępnej cenie. W menu są między innymi kanapki, zupy i sałaty

Punkty gastronomiczne Friends docelowo znajdować się będą w najbardziej popularnych lokalizacjach – centrach handlowych, a także obiektach biurowych, lokalizacjach komunikacyjnych oraz na stacjach metra. Do końca 2015 roku Capital36 przewiduje otwarcie 20 lokali w Warszawie.

Wszystkie dania w ofercie marki przyrządzane są według autorskich przepisów Roberta Skubisza, które opracowane zostały specjalnie na potrzeby sieci. Menu obejmuje między innymi dania śniadaniowe, kanapki, lekkie sałaty, zupy oraz ciasta i zdrowe przekąski. Dodatkowym walorem Friends jest także atrakcyjna cena produktów. Średni koszt posiłku to 10 zł.

– Analizując nasz rynek gastronomiczny, zwróciliśmy uwagę, że brakuje na nim punktów szybkiej obsługi odpowiadających w pełni potrzebom współczesnego konsumenta. Oczekiwania są jasne – jedzenie powinno być smaczne, zdrowe i w przystępnej cenie. Dlatego o opracowanie menu poprosiliśmy najlepszych. Zadania podjął się Robert Skubisz, na co dzień szef kuchni restauracji Amber Room. Natomiast składniki, które są bazą naszych posiłków, pochodzą od sprawdzonych i zaufanych dostawców. Drugim elementem, stanowiącym o naszej przewadze konkurencyjnej, są lokalizacje, w których znajdują się punkty Friends. Wybieramy miejsca najdogodniejsze dla klientów, którzy zmierzają do pracy lub udają się na szybki lunch – mówi Victoria Wejchert, współzałożycielka sieci Friends. – W lokalu można kupić kanapki lub inny posiłek na wynos, ale również jest możliwość zjedzenia na miejscu w przyjemnym wnętrzu.

Pierwszy lokal Friends znalazł się przy ulicy Śliskiej 10 przy Rondzie ONZ w Warszawie obok biurowców Rondo 1 i Warsaw Financial Centre. Drugi lokal otwarty zostanie w styczniu 2014 roku przy stacji metra Wawrzyszew. Docelowo Friends planuje rozwój sieci na terenie całej Polski.

Większościowym właścicielem sieci Friends jest Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych Capital36. Fundusz zarządza aktywami o wartości 300–350 mln zł. Angażuje środki ograniczonej liczby osób prywatnych w projekty inwestycyjne, m.in. w branży spożywczej, rolnej oraz w sektorze usług specjalistycznych, na przykład medycznych. Horyzont inwestycyjny Capital36 zakłada wyjście z inwestycji w perspektywie 5–7 lat – zarówno przez giełdę, jak i sprzedaż inwestorom branżowym. Zarządzany jest przez grono specjalistów branżowych i ekspertów rynku finansowego. Aktywną rolę w zarządzaniu funduszem odgrywa Wojciech Szczepaniak – członek zgromadzenia inwestorów Capital36. Źródłem kapitału dla funduszu są aktywa odziedziczone przez Victorię Wejchert oraz środki pochodzące od pozostałych uczestników funduszu.

– Projekt Friends wpisuje się w strategię inwestycyjną Capital36. Zakłada ona angażowanie się Funduszu nie tylko w przedsięwzięcia na etapie rozwoju czy ekspansji. Interesują nas również start-upy, mające potencjał do stabilnego wzrostu. Na polskim rynku gastronomicznym najlepiej radzą sobie restauracje sieciowe. Naturalnie osiągnięcie efektu skali to przedsięwzięcie rozłożone w czasie, ale planujemy inwestycje w perspektywie dłuższej niż klasyczne fundusze PE czy VC – dodaje Victoria Wejchert.

Siecią Friends zarządzać będzie Victoria Wejchert we współpracy ze swoimi wspólnikami Ireneuszem Ozgą i Andrzejem Rosińskim oraz z menedżerami doświadczonymi w rozwoju projektów z branży gastronomicznej, a także sektora usług dla klientów indywidualnych.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016