Sklepconverse.pl

Sieć obuwnicza Converse, obecna jest w Polsce przede wszystkim w sklepach outletowych i multibrandowych. W maju 2013 roku i-Systems sp. z o.o. dostarczył rozwiązania do uruchomienia sklepu internetowego. O szczegóły uruchomienia sklepu internetowego pytamy Marka Ostrowskiego właściciela sklepu sklepconverse.pl.

Jakie rozwiązania zastosowano przy wdrażaniu sklepu online dla sieci Converse?

Sklep jest wykonany w technologii Responsive Web Design, co oznacza, że strona dopasowuje się do każdego ekranu. Jest to duży komfort, gdyż każdemu użytkownikowi, bez względu na urządzenie, z którego korzysta, strona wyświetla się poprawnie. Póki co, ruch ze smartfonów nie jest duży, ale rośnie i podejrzewam, że za jakiś czas będzie miało to istotne, o ile nie dominujące, znaczenie. Widać wyraźnie, że coraz więcej sklepów powstaje w technologii RWD. Zwłaszcza gdy ich grupą docelową jest młody klient, który nie boi się technologicznych nowinek i chętnie z nich korzysta. Sklep w RWD załatwia sprawę z wersją sklepu pod smartfony. Trudno byłoby mi zajmować się oddzielnym programem, jaką jest np. dedykowana aplikacja mobilna.

Z jakimi systemami jest zintegrowany sklep Converse i w jakim zakresie?

Jeśli chodzi o systemy płatności, to na razie korzystamy z usług Dotpaya, choć nieustannie dostajemy oferty od innych operatorów, ostatnio choćby od Inpay24. Różnica w prowizji jest spora.

Aktualnie dla sklepu Converse nie prowadzimy fanpage’a, nie mamy żadnej integracji z social mediami, choć nie wykluczamy w przyszłości zajęcia się social mediami na poważnie. Wymaga to pracy i zaangażowania.

Jeśli chodzi o kanały sprzedaży, to nie wystawiamy oferty na porównywarkach, np: Ceneo. Po próbach i testach okazało się bowiem, że choć Ceneo generuje duży ruch, to nie przekłada się on na sprzedaż, a generuje ogromne koszty. Są lepsze formy promocji dla nas, jak np. pozycjonowanie i AdWords. Ruch z tych źródeł zarabia na siebie i przynosi finansowe korzyści. Generujemy też pewien procent sprzedaży z Allegro, ale większość sprzedaży pochodzi z wejść bezpośrednich lub z wyników wyszukiwania.

Jesteśmy natomiast zintegrowani z własnym system ERP, z którego codziennie aktualizowane są stany magazynowe. Bez tego nie wyobrażam sobie prowadzenia sklepu internetowego. Nie mamy głębszej integracji i nie widzę na razie potrzeby zmian. Jakiekolwiek zmiany lub bardziej skomplikowane integracje mają sens dopiero po osiągnięciu odpowiednio wysokiego poziomu sprzedaży.

Oferta sklepu Converse opracowanego przez i-sklep została podzielona na pięć kategorii: z produktami dla mężczyzn, kobiet, kolekcjami, nowościami i produktami dostępnymi w promocji. Płatności za zamówiony towar można dokonać przelewem lub za pobraniem. Dostępna jest również opcja szybkiego przelewu poprzez system DotPay. Towary wysyłane są kurierem – firma DPD, albo dostępne w paczkomatach In-Post.

Converse Inc., która projektuje, sprzedaje i dystrybuuje obuwie, odzież i akcesoria sportowe, jest w pełni kontrolowana przez firmę Nike Inc. Koncern Nike w październiku 2013 roku poinformował, że przewidywany średnioroczny wzrost przychodów Converse wyniesie kilkanaście procent, pozwalając do końca roku finansowego 2017 uzyskać przychody rzędu 3 mld USD.