Neo24.pl

Neo24.pl po zakończonym pilotażu wdraża nowy model biznesowy. Sieć, która oferuje sprzęt RTV AGD, stawia na ekspansję w nowych obszarach rynku e-commerce

– Sklep Neo24.pl oferuje klientom jeszcze szerszy wybór IT i zabawek oraz nowe kategorie: produkty dla zwierząt, „dom i ogród”, opony oraz perfumy. Platforma Neo24.pl staje się pierwszym w Polsce koszykiem dla kilku domen. Rozszerzenie profilu działalności to kolejny krok w ramach realizacji ambitnej strategii rozwoju – w 2012 roku sklep przekroczył liczbę 300 mln obrotu, a w 2013 roku utrzymał dynamiczne tempo wzrostu – ruch w www.neo24.pl rośnie rokrocznie o 30 proc., a wprowadzenie nowych gałęzi znacznie wzmocni ten trend – mówi Tomasz Kabarowski, wiceprezes zarządu Neo24.pl

– W 2012 roku z dużym sukcesem wdrożyliśmy pilotażowo dwie nowe branże: zabawki oraz rozbudowaną ofertę opon. Zainteresowanie klientów przeszło nasze oczekiwania – odnotowaliśmy wzrosty na poziomie 50–100 proc. z miesiąca na miesiąc.  Dziś jesteśmy już gotowi na zaoferowanie pełnej rozszerzonej gamy produktowej – zdecydowaliśmy się głównie na kategorie bliskie dotychczasowej specjalizacji, a więc na sprzęty i produkty do gospodarstwa domowego. Nasz cel: stać się wygodnym centrum zakupowym i osiągnąć w każdej z wybranych branż kompetencje tak silne, jak dotąd w AGD RTV – dodaje Tomasz Kabarowski.

W nowym formacie witryny sklep www.neo24.pl zaoferuje jeden koszyk dla kilku domen. Oprócz RTV/ AGD/ IT w portfolio sklepu znajdują się: zabawki, perfumy, opony, produkty z segmentu „dom i ogród” (narzędzia, sprzęty ogrodowe) oraz „zoo” (karmy i akcesoria dla zwierząt). Na www.neo24.pl każda z kategorii ma inną specyfikę prezentowania produktów, a także inne wymiary filtrów – dla przykładu: zabawki można dobierać pod kątem wieku czy płci, a opony – pod konkretny model samochodu.

– Łączymy wygodę zakupu (większe zakupy w jednym miejscu) ze zwiększoną użytecznością witryn, co pokrywa się z trendami w światowym e-commerce. Wprowadziliśmy już nowe kategorie, a teraz będziemy je uzupełniać o kolejne marki. To odpowiedź na bardzo wyraźną na rynku w Polsce i za granicą konsolidację – klienci, przyzwyczajeni do sklepu, któremu ufają, chętnie korzystają z opcji załatwienia w jednym miejscu większych zakupów. Z punktu widzenia konsumenta najważniejsze korzyści to: komplementarność zakupów (np. szukając prezentów, można wybierać spośród drobnego AGD, zabawek, akcesoriów dla psów i kotów, kosmetyków etc.), a także wygoda: zakupy w 5 domenach sklep spakuje w jeden „koszyk” i nada jedną, tanią przesyłką – mówi Tomasz Kabarowski.

W okresie świątecznym, jak co roku najbardziej intensywnym biznesowo dla branży e-commerce, Neo24.pl przewiduje rekordowe wyniki sprzedaży – w niektórych kategoriach, jak np. prezentowe przeboje z segmentu elektroniki i IT (tablety, konsole, smartfony), grudniowe wzrosty sięgną nawet 500 proc. – Ogromnym zainteresowaniem będą się też cieszyć zabawki – to doskonały przykład kategorii, na której dobrze widać przewagę zakupów internetowych nad poszukiwaniem prezentu w centrach handlowych. Jak co roku, na listy wymarzonych przez dzieci pozycji trafi około 20 top pozycji – określone zestawy klocków czy modele lalek, na które czekać będą maluchy w całym kraju. W dużej części tradycyjnych sklepów ich zapas błyskawicznie się wyczerpie, a na jego uzupełnienie trzeba będzie czekać, sprawdzać w innych lokalizacjach etc. W Neo24.pl ten problem nie istnieje – towar jest dostępny w centralnym magazynie i trafia do kupującego od razu, prosto stamtąd, można go znaleźć i kupić bez wychodzenia z domu – komentuje Tomasz Kabarowski.

Spółka spodziewa się także wzrostów sprzedaży w segmencie IT oraz w kategorii małe AGD (maszynki do golenia, depilatory, prostownice, suszarki, wypiekacze do chleba, gofrownice etc.), ale również: telewizory i zestawy kina domowego, które rokrocznie przed Bożym Narodzeniem odnotowują ogromne wzrosty sprzedaży. – Szacujemy, że co trzeci telewizor sprzedawany w internecie, to sprzęt zamawiany w Neo24.pl – podsumowuje Tomasz Kabarowski, wiceprezes zarządu Neo24.pl.

Obecnie w ramach sieci Neonet działa kilkaset sklepów stacjonarnych, zlokalizowanych także w centrach i galeriach handlowych.