Coraz więcej najemców galerii uczestniczy w Dniu Darmowej Dostawy

Darmowa wysyłka w Media Expert

Darmowa wysyłka w Media Expert

W Dniu Darmowej Dostawy, ogólnopolskiej akcji e-commerce, która odbyła się 2 grudnia 2013 roku, wzięło udział 2450 sklepów. Stanowi to ponad 30 proc. więcej w porównaniu do ubiegłorocznej edycji

W tym roku aż kilkudziesięciu najemców centrów handlowych posiadających sklepy online zdecydowało się na udział w akcji darmowej wysyłki. Wśród marek, które posiadają salony stacjonarne i e-sklepy, były m.in.: Media Expert, Avans, Almi Decor, Duka, Reserved, Sinsay, Diverse, Top Secret, Atlantic, Jack Wolfskin, Swiss, Wólczanka, Big Star, Vistula, Wittchen, Answear.com, 4F, Bytom, Ochnik, Organic Farma Zdrowia, Tup-Tup, Ryłko, Converse, City Sport, Cocodrillo i wielu innych.

Przedstawiciele firmy Organic Farma Zdrowia potwierdzili, że odwiedzalność tego dnia ich sklepów internetowych była wyższa, ale mniejsza w porównaniu z odwiedzalnością w roku ubiegłym.

– Nie mamy jednak zastrzeżeń do działania tej akcji, bo mniejsza odwiedzalność naszego e-sklepu mogła być spowodowana tym, że ruszyliśmy na kilka dni przed tą akcją z nowymi e-delikatesami Organic24.pl. Możliwe, że klienci jeszcze nie poznali nowego sklepu online, ponieważ robili zakupy w dotychczasowym e-sklepie – mówi jeden z przedstawicieli ds. rozwoju sklepu online Organic.

W tegorocznym Dniu Darmowej Dostawy wzięło udział 2450 sklepów. Stanowi to najlepszy wynik w czteroletniej historii tej akcji w Polsce. Najwięcej firm zgłosiło się w kategoriach: „Dom i ogród” (17,4 proc.), „Uroda i zdrowie” (12,4 proc.), „Odzież, dodatki” (12,3 proc.), „Dla Dzieci” (7,5 proc.) oraz „Sport” (5,7 proc.). Zainteresowanie sklepów akcją było bardzo duże już od pierwszego dnia zapisów. W ciągu tygodnia od zamieszczenia formularzy rejestracyjnych zgłosiło się ponad 500 sklepów.

W trakcie 24 godzin trwania akcji z witryny www.dziendarmowejdostawy.pl zostało przekierowanych 2,95 mln potencjalnych klientów na strony sklepów. Z kolei w dniach 1–3 grudnia oficjalna strona Dnia Darmowej Dostawy zanotowała aż 161 tys. wizyt i ponad 116 tys. użytkowników, którzy średnio spędzali na niej 4 minuty i 49 sekund. Liczba odsłon zbliżyła się do 0,5 mln.

Dzień Darmowej Dostawy wzbudził tak duże zainteresowanie klientów, że część sklepów podjęła decyzję o przedłużeniu akcji o kilka, a nawet kilkanaście godzin. Obecnie sklepy zajmują się realizacją przyjętych tego dnia zleceń.

Jak zauważyliśmy, akcję dostawy przedłużył chociażby sklep Media Expert, w którym darmowa wysyłka dla klientów obowiązuje do dnia 13 grudnia br. Tym razem jednak dotyczy ona zamówień na kwotę minimalną 99 zł.

Dzień Darmowej Dostawy służy przede wszystkim przekonaniu do zakupów klientów, którzy nie chcą ponosić kosztów wysyłki lub odbierać produktów osobiście w sklepach. Klienci mogli więc zaoszczędzić na kosztach dostawy od kilkudziesięciu do nawet kilkuset złotych. Na przykład w sklepie online Duka w każdy zwykły dzień produkty można zamówić z dostawą do domu – koszt przesyłki kurierskiej wynosi 15 zł, z wyjątkiem bardzo ciężkich produktów – stołów drewnianych, dla których firma oferuj transport w cenie 200 zł.

– 2 grudnia przyłączyliśmy się do akcji Dzień Darmowej Dostawy. Przy minimalnym zamówieniu na kwotę 20 złotych wysyłaliśmy produkty bez dodawania kosztu transportu, wynoszącego normalnie 15 złotych. Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży i oczywiście wzrost odwiedzin na stronie o ok. 80 proc. w stosunku do ubiegłego tygodnia – mówi w rozmowie z Retailnet Dagmara Dyba z firmy Duka.

Reklama

Galeria Jurajska