Butik Swiss w CH Galaxy

W czwartym kwartale 2013 roku firma PHU Jubiler sp. z o.o. otworzyła 8 salonów sieci Swiss, oferującej zegarki popularnych marek i projektantów mody. Spółka obecnie jest na etapie planowania kolejnych otwarć sieci w centrach handlowych

– Na razie na 2014 rok planujemy otworzyć około 8 sklepów Swiss. Znajdą się one w najlepszych centrach handlowych dużych i średnich miast. Ostatnie salony Swiss zostały otwarte w nowoczesnej, bardziej minimalistycznej odsłonie. W przyszłym roku planujemy też modernizację najlepiej prosperujących sklepów w różnych miastach. Zależy nam na tym, by najbardziej rentowne punkty sprzedaży były utrzymane w takim samym eleganckim stylu, w którym łączymy biel z dużą ilością srebrnych elementów – mówi w rozmowie z Retailnet Karina Waśkowska, manager butików Swiss.

Spółka PHU Jubiler nie wyklucza w 2014 roku także otwarć opartych o system franczyzowy.

– Działamy na rynku produktów z wyższej półki, gdzie bardzo duże znaczenie ma sposób ich prezentacji oraz oddziaływanie na emocje klientów. Branża ta okazała się odporna na zawirowania gospodarcze związane z kryzysem – twierdzi Maciej Zaremba, manager sieci butików Swiss.

Jedną z głównych zalet przystąpienia do systemu franczyzowego Swiss jest ukształtowany wizerunek sieci, który znajduje coraz większe uznanie wśród zarządców centrów handlowych. Coraz częściej firma dostaje bowiem propozycje otwarcia sklepów w najlepszych, najbardziej wyeksponowanych lokalizacjach galerii. Firma w związku z tym jest w stanie pomóc potencjalnemu franczyzobiorcy w pozyskaniu atrakcyjnych lokalizacji.

Przy otwarciu spółka może wspomóc franczyzobiorcę również w zakresie efektywnego zaplanowania powierzchni sklepu oraz ekspozycji zegarków. Sieć zapewnia szkolenia, działania marketingowe, a także wyłączność terytorialną na określonym obszarze. Dzięki prowadzeniu wieloletniej działalności spółka posiada wypracowane źródła dostaw zegarków po atrakcyjnych cenach. Tym samym jej przedstawiciele obiecują w związku z tym częste promocje, elastyczne terminy płatności, a także stały monitoring rynku i konkurencji.

Jak informuje sieć Swiss, oczekiwania w stosunku do potencjalnego franczyzobiorcy związane są przede wszystkim z posiadaniem odpowiednich zasobów finansowych. Inwestycja w nowy butik Swiss to koszt około 300–350 tys. zł: ok. 100–125 tys. zł na adaptację i wyposażenie lokalu oraz ok. 200–225 tys. zł na pierwsze zatowarowanie. Firma pobiera także opłatę wstępną w wysokości 10 tys. zł oraz bieżącą (2 proc. od obrotu netto) i marketingową (2 proc. od obrotu netto).

Okres zwrotu z inwestycji szacowany jest na 24–36 miesięcy. Dla każdego konkretnego sklepu zostanie wyliczony indywidualnie, w ramach oferowanego systemu Swiss zapewnia bowiem model finansowy – na podstawie wyników dotychczas działających butików przedstawia wyliczenia dotyczące nakładów inwestycyjnych, przychodów oraz zysków planowanej placówki. Więcej informacji na temat współpracy udziela Zbigniew Bieńkowski – [email protected]

Na chwilę obecną działa 81 salonów sieci Swiss, z czego większość znajduje się w centrach handlowych. Produkty znajdujące się w sieci sklepów można także kupić za pośrednictwem sklepu internetowego.

W butikach Swiss sprzedawane są zegarki marek m.in. Roamer, Fossil, Diesel, Giorgio Armanio, Michael Kors, Timex, Casio, Festina, Citizen, Skagen, s. Oliver, Gant, Adidas , Ice Watch, Police, Kenneth Cole czy Tommy Hilfiger.