Agnieszka Mosurek-Zava, Douglas Polska

W rozmowie z redakcją Retailnet Agnieszka Mosurek-Zava, prezes Douglas Polska, potwierdziła, że firma ma już podpisane pierwsze umowy związane z otwarciem nowych perfumerii w galeriach handlowych w 2014 roku

Czy firma Douglas posiada już podpisane umowy najmu, czy jest na etapie prowadzenia rozmów z inwestorami?

– Planujemy nadal rozwijać się w tempie 5–8 perfumerii na rok. W 2014 roku chcemy zaprosić klientów do naszych nowych sklepów; m.in. w Elblągu, Lublinie, Siedlcach czy Olsztynie. Jeśli chodzi o te lokalizacje, podpisaliśmy już umowy najmu.

Czy Douglas jest zainteresowany już istniejącymi obiektami, czy głównie skupi się na otwarciach w nowych centrach handlowych?

– Nasza strategia zakłada inwestowanie w nowe oraz istniejące najlepsze centra handlowe. Kierujemy się przede wszystkim potencjałem danej inwestycji i potencjałem danego miasta. Wiemy, że nawet w niewielkich miejscowościach są klienci, którzy z przyjemnością robiliby zakupy w naszych sklepach stacjonarnych. Dzisiaj są oni klientami naszego sklepu internetowego, który jest jedyną w Polsce w pełni autoryzowaną e-perfumerią.

Douglas posiada kilka formatów perfumerii. W jakich formatach zostaną otwarte kolejne sklepy?

– Większość naszych perfumerii aranżujemy w formacie House of Beauty, w opcji standardowej powierzchni około 250 mkw. W tym formacie stawiamy na połączenie handlu detalicznego z usługami i strefą edukacyjną. Edukacja to głównie Szkoły Makijażu, w których odbywają się praktyczne warsztaty dotyczące wizerunku. Strona usługowa to przede wszystkim gabinety kosmetyczne, manicure, pedicure oraz miejsca do wykonywania makijażu.

Jak już informowaliśmy, 2013 rok firma Douglas Polska zakończy z liczbą 109 perfumerii w 56 miastach. Sieć obecnie wynajmuje blisko 30 tys. mkw. powierzchni w centrach handlowych i lokalach przy ulicach handlowych.