Projektując mobilne aplikacje zakupowe przeznaczone do użycia w sklepie, firmy najczęściej umieszczają w nich bądź to za dużo, bądź za mało informacji. Aplikacja taka powinna być jak najprostsza w obsłudze, a użytkownik nie może zostać przytłoczony nadmiarem opcji. Specjalnie dla Evigo.pl, Crystal Leaver, Marketing Manager w firmie Point Island, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat najczęściej popełnianych błędów przy tworzeniu mobilnych aplikacji zakupowych.

Coraz częściej używamy naszych smartfonów podczas robienia zakupów w tradycyjnych sklepach. Mimo, że aplikacje zakupowe pomagają ponosić wyniki sprzedażowe i wzmacniać lojalności klienta, każdy, kto z nich korzysta, doświadczył kiedyś trudności z obsługą. Poniżej przedstawiamy 10 najczęściej popełnianych błędów, odpowiedzialnych za taki stan rzeczy.

1. Za dużo informacji

Umieszczenie wszystkich możliwych informacji o firmie czy produkcie w swojej aplikacji mobilnej jest bez wątpienia kuszące. Efekt jednak może być taki, że zespół przygotowujący aplikację nie zdąży z projektem na czas, a klienci uznają końcowy produkt za zbyt skomplikowany. Dlatego zawsze warto na pierwszym miejscu stawiać prostotę i użyteczność.

2. Kopiowanie strony WWW

Aplikacja powinna dawać nowe możliwości i stanowić pewną wartość dodaną w stosunku do standardowej witryny sprzedażowej. W innym razie klientowi po prostu nie opłaci się jej zainstalować. Funkcje takie jak listy zakupów, lokalizacja produktu, jego wyszukiwanie czy reklamy powinny ułatwiać klientowi korzystanie z aplikacji.

3. Trzymaj się z dala od reklam i programów lojalnościowych

Logowanie się do kilku platform w jednym sklepie to koszmar. Aplikacja mobilna powinna być jak najprostsza i zawierać jedynie funkcje związane bezpośrednio z zakupami.

4. Oszczędzanie na reklamie

Reklama jest obowiązkowa. Co z tego, że stworzysz najlepszą aplikację na świecie, skoro nikt się o niej nie dowie? Upewnij się, że podczas wizyty w sklepie klient dowie się o aplikacji, i wykorzystaj wszystkie możliwe sposoby: plakaty, promocje, portale społecznościowe, pozycjonowanie w wyszukiwarkach.

5. Pomijanie fazy testów

Mimo że rezygnacja z testów w obliczu zbliżającego się deadline’u może wydawać się kusząca, taki krok może jedynie przysporzyć dalszych problemów. Aplikację należy bezwzględnie sprawdzić w „warunkach bojowych”, zanim udostępnimy ją konsumentom. W ten sposób wyłapiemy błędy i poprawimy jej użyteczność.

6. Pomijanie partnerów

Twoi partnerzy biznesowi są Twoimi największymi sprzymierzeńcami, jeśli chodzi o promocję aplikacji. Upewnij się, że zostali oni właściwie poinstruowani, jak działa aplikacja, i potrafią to wytłumaczyć klientowi.

7. Recenzje i oceny!

Wszyscy wiedzą, że aplikacje, które mają najwięcej recenzji, należą do najczęściej ściąganych z sieci. Jak je zdobyć? Mało który klient napisze recenzję sam z siebie. Większości trzeba będzie o tym przypomnieć, i to wielokrotnie. Zadbaj, aby przy co czwartym lub co piątym uruchomieniu aplikacja prosiła o wystawienie oceny.

8. Zostawianie aplikacji samej sobie

Wszyscy mieliśmy do czynienia z aplikacjami, które nie mogą doczekać się aktualizacji. Postaraj się, aby twój produkt ominął taki los. Czytaj recenzje, sprawdzaj oceny i znajduj słabe punkty swojej aplikacji. Następnie upewnij się, że zostaną one poprawione. Konsumenci uwielbiają mieć wpływ na produkt.

9. Zapominanie o analizie danych

Aplikacje mobilne to kopalnie złota, jeśli chodzi o zostawiane w nich dane użytkowników. Dzięki swojej aplikacji możesz poznać zwyczaje kupujących, dzięki którym zoptymalizujesz ją pod kątem oczekiwań konsumenta, co wpłynie pozytywnie na Twój wizerunek.

10. Pracuj tylko z najlepszymi!

Rynek innowacji technologicznych jest wyjątkowo wymagający. Zainwestuj skuteczną rekrutację i upewnij się, że pracujesz z najlepszymi. Zapewnij im środowisko wspierające innowacyjne myślenie i stale motywuj swoich pracowników.

Point Inside to firma odpowiedzialna za StoreMode, platformę służącą do lokalizacji produktu i tworzenia spersonalizowanych oferty przeznaczonych na urządzenia mobilne. Spółka została założona w 2009 roku, a jej siedziba znajduje się w Bellevue w stanie Waszyngton.

Artykuł pochodzi z oficjalnego bloga Point Inside.