Sukcesja

Ponad 937 tys. osób mieszka w strefach zasięgu budowanego w Łodzi Centrum Handlowo-Rozrywkowego Sukcesja, a wskaźnik zamożności (siły nabywczej) jest w nich wyższy od średniej ogólnopolskiej o 12 proc., w najbliższej zaś strefie (powyżej 354 tys. mieszkańców, czas dojazdu do 10 minut)  – o 17 proc. – wynika z najnowszej analizy GfK Polonia, opracowanej dla Fabryki Biznesu

Prognozowany footfall, dobra lokalizacja, wysoki potencjał demograficzny i ekonomiczny mieszkańców stref zasięgu oraz dostosowany do potrzeb łódzkiego rynku tenant mix najemców wskazują – według GfK – na powodzenie inwestycji.

O jej potencjale świadczy także niski, w odniesieniu do porównywalnych miast, poziom nasycenia powierzchnią handlową GLA w Łodzi: 622 mkw. na 1 tys. mieszkańców, podczas gdy w Poznaniu – 1029 mkw., w Krakowie – 729, a we Wrocławiu – 694. Pod względem podaży obiektów trzeciej i nowszej generacji Łódź plasuje się na ostatnim miejscu wśród wymienionych miast. Wskaźnik nasycenia najnowocześniejszą powierzchnią handlową wynosi tu zaledwie 311 mkw. na 1 tys. mieszkańców (we Wrocławiu – 462 mkw., w Poznaniu – 376 mkw., a w Krakowie – 365 mkw.). Wskaźnik podaży powierzchni, uwzględniający zarówno istniejące, jak i planowane centra handlowe, również lokuje Łódź na ostatniej pozycji (Poznań – 1380 mkw. na 1 mieszkańca, Kraków – 940, Wrocław – 811, Łódź – 691).

Autorzy zwracają uwagę, że Sukcesja będzie dopiero drugim w mieście centrum handlowym, oferującym tak urozmaiconą ofertę rozrywkową (m.in. nowoczesne, wielosalowe kino, największy w kraju klub Pure Jatomi Fitness, plac zabaw z możliwością pozostawienia dziecka pod opieką). Wcześniejsze badania GfK Polonia dla Fabryki Biznesu wykazały, że łodzianie najbardziej lubią centra handlowe, w których pod jednym dachem mogą zrobić zakupy i spędzić czas z rodziną czy przyjaciółmi, a za największą wadę większości łódzkich centrów około 40% respondentów uznało niewystarczającą ofertę rozrywkową.

Jak twierdzą przedstawiciele inwestora, Sukcesja zmieni handlową mapę Łodzi. Ma być obiektem wielofunkcyjnym i jednocześnie kompaktowym, miejscem przede wszystkim spędzania wolnego czasu, z licznymi udogodnieniami m.in. dla rodzin z dziećmi oraz ofertą popularnych marek z półki mainstream, co – jak zaznaczono w analizie – pasuje do profilu ekonomicznego łódzkich klientów.